يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۳۳۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۷ آبان ۱۳۹۸
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به نجات گرفتار‌شدگان در برف «گِردِنه‌سر» سوادکوه از گرفتار‌شدن 11 نفر در برف شهرستان سوادکوه‌شمالی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، بارش برف در مناطق کوهستانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی باعث گرفتار‌شدن 16 نفر در مناطق بالا‌دست شد که 5 نفر از آنان در روستای گردنه‌سر سوادکوه نجات یافتند و 11 نفر دیگر همچنان گرفتار در برف هستند.

*11 نفر گرفتار در برف سوادکوه

وحید متانی امشب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه 5 نفر که در روستای گِردِنه‌سر سوادکوه از روز جمعه گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، افزود: 3 زن و 2 مردی که در روستای گِردِنه‌سر سوادکوه در برف گرفتار شده بودند، قسمتی از مسیر را طی کردند و امداد‎گران ما هم به کمک آنان رفتند و با انجام اقدامات امدادی و تحویل غذا، آنان را به خودرو‌هایشان رساندند.

وی با اشاره به اینکه بالگرد هلال‌ احمر هم تا نزدیکی‌های محل گرفتار‌شدن افراد پرواز کرد ولی به دلیل شرایط جوی  نتوانست فرود بیاید از گرفتار‌شدن 11 نفر دیگر در روستا‌های نجار‌کلا و اسبو‌کلای شهرستان سوادکوه‌شمالی خبر داد و با اعلام اینکه آمار‌های ارایه‌شده به ما متفاوت است، خاطر نشان کرد: بر طبق آخرین اطلاعی که به ما داده شد تعداد 9 نفر در روستای نجار‌کلا و 2 نفر در روستای اسبو‌کلا گرفتار برف شدند و با توجه به قطع‌شدن برف اگر برای فردا شرایط مناسب جوی موجود باشد، تقاضای اعزام بالگرد خواهیم کرد.

متانی، گفت: یک تیم ما در نزدیک‌تر‌ین منطقه گرفتار‌شدن افراد در برف روستا‌های سوادکوه‌شمالی مستقر هستند.

به گزارش فارس، خانواده نجات‌یافته از برف روستای گِردِنه‌سر سوادکوه از پیگیری خبرگزاری فارس استان برای اطلاع به استاندار و مدیران استان و شهرستان تشکر کردند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها