أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۸۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
عیدی پایین کارمندان به اندازه کافی جای ایراد دارد اما بدتر اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز باید همین میزان عیدی را دریافت کنند درحالیکه برخلاف کارمندان در طول سال هیچگونه پشتیبانی معیشتی جز حقوق ماهیانه ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رکنا: عیدی پایین کارمندان به اندازه کافی جای ایراد دارد اما بدتر اینکه مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز باید همین میزان عیدی را دریافت کنند درحالیکه برخلاف کارمندان در طول سال هیچگونه پشتیبانی معیشتی جز حقوق ماهیانه ندارند.

هر ساله وقتی زمان تعیین میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی و مستمری بگیران تامین اجتماعی می رسد شاهد بی تدبیری هایی هستیم چرا که برخلاف همه روند تشکیلاتی که بین کارمندان و بازنشستگان دولتی ، لشگری و کشوری و کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از هم جدا و متفاوت هستند در این مقوله آنها را یک کاسه می کنند و در یک طراز مساوی به آنها عیدی پرداخت می شود.

شکی نیست که پرداختی عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی، لشگری و کشوری همیشه بسیار پایین بوده است اما اگر به روند حمایت های معیشتی و مالی در طول سال نگاهی بیندازیم براحتی متوجه می شویم که به جز بازنشستگان تامین اجتماعی بقیه کارمندان و بازنشستگان دولتی مزایایی دریافت می کنند به طور مثال نظامی ها کارت حکمت خرید دارند که مدتیست هر ماه یارانه ای به ازای هر فرد تحت تکفل از قرار نفری 34 هزار تومان دریافت می کنند و با تخفیف های بسیار زیادی و شرایط خرید اقساطی خیلی مناسبی می توانند بخشی کمبودهای موجود در زندگی شان را از بین ببرند اما بازنشستگان تامین اجتماعی هیچکدام از این طرح های حمایتی را ندارند اما در آخر سال باید به میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان دولتی عیدی دریافت کنند و طبق کارگران تحت حمایت تامین اجتماعی عیدی دریافت نمی کنند که می توان آن را یک اجحاف بزرگ در حق آنها دانست.

زهرا ساعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این موضوع که چرا عیدی کارگران مستمری بگیر با عیدی کارمندان برابر است در حالی که کارگران از خدمات کمتری استفاده می‌کنند بیان کرد: تلاش های زیادی از سوی نمایندگان برای بهبود شرایط عیدی و مسائل رفاهی کارگران بازنشسته صورت گرفت منتهی فعلا موافقت نشده و عیدی همان چیزی که مصوب شده در نظر گرفته اند. البته باید دید در اسفندماه که بررسی برنامه و بودجه است آیا می‌توان کاری را پیش برد یا نه اما در کل در این زمینه بحث های زیادی کرده ایم.

این عضو فراکسیون کارگری تاکید کرد: بودجه های سازمان تعاون محدودیت دارند بنابراین اگر بتوانیم در لایحه بودجه این مسئله را اضافه و آن تبدیل به یک قانون کنیم که همه از آن تبعیت کنند اتفاق خوبی است منتهی همه اینها مربوط به بحث رایزنی میان مجلس و وزارتخانه است.

ساعی در پاسخ به این سوال که بازنشستگان کارگری از خدمات زیادی در طول سال استفاده نمی‌کنند آیا امکان ارایه بسته هایی حمایتی و معیشتی برای آنها وجود دارد گفت: از وزیر مربوطه نیز ما این مسئله را خواستیم و حتی سال گذشته که تورم افزایش داشت ما به وزیر کار و تعاون تذکر دادیم که قشر کارگر و بازنشستگان باید در گرفتن وام صندوق بازنشستگی کشوری بیشتر مورد توجه قرار بگیرند، منتهی در بحث عیدی و افزایش حقوق آنها در اسفند ماه بحث و چانه زنی خواهیم کرد تا ببینیم چقدر می‌توان دایره خدمات دهی را بالا برد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها