يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۶۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
هشدار رئیس پلیس فتا به مردم:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سودجویی از طریق ارسال پیامک‌ها و تبلیغات مربوط به فروش آنلاین ماسک و داروهای ضد عفونی کننده هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ تورج کاظمی درباره پیامک‌ها و تبلیغاتی که با موضوع خرید آنلاین ماسک و تجهیزات پزشکی و داروهای ضد عفونی کننده برای برخی از شهروندان ارسال شده است گفت: همانطور که پلیس در مورد برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی بارها هشدار داده در این زمینه نیز همین طور است و به شهروندان هشدار می‌دهیم که فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

وی با اشاره به شیوه و شگرد سودجویان گفت: متاسفانه افراد سودجو در شرایط مختلف و به بهانه های گوناگون اقدام به ارسال پیامک یا تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و اخیراً نیز با توجه به نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند که مثلا برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه دارد: شهروندانی که ممکن است نگرانی بابت بیماری داشته باشند، یا به سایت های مذکور مراجعه کرده و از آن طریق ممکن است به صفحات فیشینگ هدایت شده و اطلاعات کارت بانکی شان به سرقت برود و یا ممکن است افراد سودجو اقدام به اخذ وجه به شیوه های مختلف نظیر تماس تلفنی و اعلام شماره کارت و ... کرده و پس از اخذ پول محصول را به در منزل ارسال نکنند.

وی افزود: همچنین احتمال دیگر این است که ممکن است مواد غیر بهداشتی که برای سلامتی نیز مضر است از سوی این افراد ارسال شود که در تمامی موارد لازم است شهروندان با هوشیاری از وقوع چنین جرائم سودجویان جلوگیری کنند.

کاظمی با بیان اینکه پلیس فتا با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: اما لازم است که شهروندان نیز هوشیاری خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغاتی را نخورند و اگر هم قصد خرید اینترنتی محصول را دارند حتما به سایت های معروف و معتبر اینترنتی مراجعه کرده و از پرداخت وجه به افراد ناشناس و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

چند روز قبل خبرگزاری آنا در گزارشی با عنوان «سودجویی شرکت‌های خصوصی از هراس مردم به‌خاطر کرونا» به بررسی سوءاستفاده برخی شرکت های خصوصی از شرایط پیش آمده به‌خاطر شیوع انتشار ویروس کووید-۱۹ پرداخته بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها