کد خبر: ۴۶۷۸۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
در این راستا یک هفته پیش بود که مسئولان قمی، ضمن خبر دادن از تهیه یک دستگاه تولید ماسک و استقرار آن در شهر قم، وعده دادند که این دستگاه روزانه 200 هزار ماسک بهداشتی برای تامین نیاز مردم استان تولید خواهد کرد. وعده‌ای که عمر چندانی نداشت و چند روز بعد توسط خود جناب قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم این گونه نقض شد: "یک دستگاهی از گمرک آزاد و در هلال‌احمر قم مستقر شده بود که قول تولید روزی 200 هزار ماسک را داده بود، اما این دستگاه، امروز روزی 30 هزار ماسک تولید می‌کند که نبود مواد اولیه از جمله علل تولید نشدن این محصول به اندازه کافی در استان است".
به گزارش پایگاه 598، بیش از دو هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و این حالت اضطرار و مراقبت از خود، کم‌کم با سبک زندگی مردم عجین شده است؛ البته این روزها تا حدودی از ترس و اضطراب ابتدایی این معضل کاسته شده و اغلب مردم به شست‌و‌شو و ضد عفونی کردن مداوم عادت کرده‌اند؛ اما هنوز تقاضای بیش از حد برای برخی اقلام بهداشتی پابرجاست؛ از جمله این اقلام‌ها، ماسک‌های بهداشتی است که کمبود آن تمام کشورهای درگیر با کرونا را با مشکل مواجه کرده است‌.

شهر قم نیز به عنوان یکی از کانونهای درگیر با ویروس کرونا، از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در کشور با کمبود ماسک‌های یک بار مصرف بهداشتی مواجه بود. کمبودی که نارضایتی مردم را در پی داشته و عملا در خیابان‌های خلوت شهر، باز هم عده‌ای محروم از ماسک در شهر تردد می‌کنند.

در این راستا یک هفته پیش بود که مسئولان قمی، ضمن خبر دادن از تهیه یک دستگاه تولید ماسک و استقرار آن در شهر قم، وعده دادند که این دستگاه روزانه 200 هزار ماسک بهداشتی برای تامین نیاز مردم استان تولید خواهد کرد.

وعده‌ای که عمر چندانی نداشت و چند روز بعد توسط خود جناب قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم این گونه نقض شد: "یک دستگاهی از گمرک آزاد و در هلال‌احمر قم مستقر شده بود که قول تولید روزی 200 هزار ماسک را داده بود، اما این دستگاه، امروز روزی 30 هزار ماسک تولید می‌کند که نبود مواد اولیه از جمله علل تولید نشدن این محصول به اندازه کافی در استان است".

اما در ظاهر این عدد نیز بازهم آب رفته و به رقم تولید چند هزار ماسک در روز رسیده است. رقمی که حتی نیاز پرسنل بیمارستان‌های معین درمان مبتلایان با کرونا را نمی‌تواند تامین کند!

از طرفی این ماسک‌ها در یک کارگاه کوچک در حال تولید هستند و هیبت این دستگاه در اندازه تولید روزانه 200هزار ماسک نیست! باز هم اگر مواد اولیه تولید ماسک بهداشتی، علت این خلف وعده باشد؛ باید پرسید که بر چه اساسی وعده تولید این مقدار تولید ماسک داده شده؛ وقتی از قبل تدبیری برای تهیه مواد اولیه تولید این ماسک‌ها نشده است!؟
آیا مسئولین در این شرایط به معنای واقعی کلمه حساس _که قم را مجبور به تولید بیمارستان‌های سیار کرده است_ به دنبال حرکات نمایشی و شوآف رسانه‌ای هستند!؟

و مسئله اصلی‌تر این که کرونا ویروس چند ماهی است که چندین کشور را به خود درگیر کرده است و حدود یک ماه پیش بود که استاندار قم در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این ویروس گفته بود: "اقدامات پیشگیرانه و آموزشی خوبی انجام گرفته است". با این وجود در عمل در بسیاری موارد کمبودهای محسوسی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا وجود دارد که ماسک‌های بهداشتی یکی از آن موارد است. چه کسی پاسخگوی این قصور است!؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها