يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۸۸۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
گروه «۷۷ و چین» خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای در حال توسعه در بحبوحه مبارزه با ویروس کرونا شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: گروه «۷۷ و چین» خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای در حال توسعه در بحبوحه مبارزه با ویروس کرونا شد.

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری فرانسه، گروه ۷۷ و چین در بیانیه‌ای که به طور ضمنی خطاب به آمریکاست، اعلام کرد: اقدامات یکجانبه و قهری اقتصادی، تأثیری منفی بر ظرفیت‌ کشورها در پاسخ مناسب [به شیوع کرونا] خواهد داشت.

این گروه همچنین هشدار داد که این تحریم‌ها بر دسترسی کشورهای تحت تحریم به تجهیزات و امکانات پزشکی و اقدامات درمانی آنها برای مردمشان تأثیر می‌گذارد.

این بیانیه افزود: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا اقداماتی فوری و مؤثر برای جلوگیری از استفاده از اقدامات یکجانبه و قهری اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه اتخاذ کند.

گروه ۷۷ و چین ائتلافی متشکل از ۱۳۴ کشور یعنی سه چهارم اعضای سازمان ملل متحد است که حدود ۸۰ درصد جمعیت دنیا را در بر می‌گیرد.

با شیوع کرونا، مخالفت‌های جهانی با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، کره شمالی و کشورهای دیگر که درگیر مبارزه با کرونا هستند، افزایش یافته است. به رغم این مخالفت‌ها، آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که تحریمها نباید در مبارزه با ویروس کرونا اخلال ایجاد کند. «جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه با اشاره به ضرورت پاسخ جهانی برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد که تحریم‌ها نباید مانع تحویل کالاهای ضروری به کشورها برای مقابله با این بحران شود.

حتی در داخل آمریکا نیز مخالفت‌های زیادی با تحریم‌های دولت این کشور ابراز شده است.

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ۴۰ سناتور و عضو مجلس نمایندگان این در ۲ نامه جداگانه به «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا خواستار برداشته شدن تحریم‌های یکجانبه و غیرانسانی آمریکا علیه مردم ایران شده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها