أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۹۴۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده علی‌اصغر پیوندی رئیس سابق هلال‌احمر، متهم بازداشتی ندارد گفت: این پرونده پس از رفع نواقص، در حال بازگشت به دادگاه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم: سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده علی‌اصغر پیوندی رئیس سابق هلال‌احمر، متهم بازداشتی ندارد گفت: این پرونده پس از رفع نواقص، در حال بازگشت به دادگاه است.

غلامحسین اسماعیلی در ادامه بیست و چهارمین نشست خبری خود که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت پخش شد در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات انجام شده در حوزه اجرای کاداستر اظهار کرد: معتقدیم اگر طرح کاداستر با تأمین اعتبار در مقطع زمانی خودش اجرا می‌شد شاهد این همه زمین‌خواری نبودیم. یکی از گریزگاه‌های این موضوع عدم اجرای طرح کاداستر است که باید سال های قبل اجرا می‌شد اما در قوانین بودجه و قانون برنامه اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی نشد.

وی افزود: خوشحالیم امسال مجلس البته با اتکا به درآمدهای خود سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بخشی از این درآمدها را به اجرای کاداستر اختصاص داده است. مطالبه جدی ما این است که دولت در تخصیص بودجه و اعتبارات این الزام قانونی را رعایت کند و مطمئن باشند بیش از همه به نفع خود دولت و بخش‌های مختلف دولتی است.

سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یکی از اولویت‌های اعلامی از سوی رئیس قوه‌قضائیه رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی است و اقدامات قوه‌قضائیه در این حوزه چه بوده اظهار کرد: در 6 ماهه دوم سال 98 وقتی که پرونده‌های دارای 500 تا 10 هزار شاکی به اطلاع رئیس قوه‌قضائیه رسید، دستوری صادر شد که این پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی شود. با دستور رئیس قوه قضائیه، مشکلات فراروی بسیاری از این پرونده‌ها برطرف شد و تعدادی رأی صادر و برخی نیز رأی صادر می‌شود. مجموعا در این مدت کوتاه حداقل 65 پرونده این گونه که هر کدام 500 تا 2 هزار شاکی داشتند شناسایی کردیم و مامور ویژه گذاشتیم و مطالبه‌گری ویژه نیز از همکاران داشتیم و با رسیدگی به این 65 پرونده، حدود 100 هزار نفر مشکل‌شان حل می‌شود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده علی اصغر پیوندی گفت: نواقص این پرونده برطرف شده و رسیدگی‌های دادسرایی به اتمام رسید و پرونده در مرحله اعاده به دادگاه نسبت به بخشی که نواقص داشت و ارسال به دادگاه نسبت به بخشی که بعدا به این پرونده اضافه شد قرار دارد و فعلا متهم بازداشتی ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها