به گزارش پایگاه 598، ورزش سه نوشت: در حالی که اماراتی ها با سرمربی صربستانی خود موفق به کسب نتایج خوبی نشدند از امارات خبر می رسد که تصمیم گیری برای تغییر وی در حال انجام است. روزنامه الیوم در این باره نوشته با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی امارات در دوران حضور ایوان یووانویچ، نزدیک ترین فرد به نیمکت تیم ملی امارات، مهدی علی است. او در حال حاضر مورد تایید فدراسیون فوتبال و کمیته تیم های ملی است و آنها با توجه به شرایط موجود برای سرمربیگری تیم ملی به نام مهدی علی رسیدند. 

مهدی علی که اصالتی ایرانی دارد در دوران مربیگری خود در رده های سنی مختلفی روی نیمکت امارات به عنوان سرمربی نشست در نهایت توانست با تیم امید این کشور، اماراتی ها را به المپیک لندن رساند. مهدی علی پس از آن راهی تیم ملی امارات شد و در جام ملت های آسیا (استرالیا) توانست به نتایج خوبی دست پیدا کند و در نهایت با حضور روی سکوی سومی به کار خود پایان داد. او پس از آن تا بازی های مقدماتی جام جهانی روی نیمکت امارات نشست اما پس از شکست در دیدار برابر استرالیا از سرمربیگری تیم ملی امارات اخراج شد. 

پس از مهدی علی، اماراتی نتوانستند با مربیان مختلفی که روی کار آمدند به نتیجه ای قابل ذکر دست پیدا کنند. در حال حاض ایوان یوانوویچ، سرمربی تیم ملی امارات است که او نیز به نتایج اسفناکی با این تیم رسیده است و در گروه هفتم بازی های مقدماتی جام جهانی پس از تیم هایی مانند ویتنام، مالزی و تایند در رده چهارم گروه قرار گرفتند.