کد خبر: ۴۶۹۹۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۵۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاندار ایلام از تغییر روش مبارزه با ویروس کرونا در ایلام از نرم‌افزاری به سخت‌افزاری خبر داد و گفت: مبارزه همچنان ادامه دارد، چراکه این ویروس شوخی‌بردار نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: مبارزه نرم‌افزاری به سمت سخت‌افزاری در شیوع کرونا در ایلام مد نظر است.

استاندار ایلام در تبیین این شیوه کار در استان ایلام گفت: شرایط اولیه مبارزه با شیوع کرونا در استان ایلام، شرایط نرم‌افزاری از قبیل محدودیت‌های ترددی، تعطیلی بازار و استقرار نیروهای کنترلی در مبادی ورود و خروجی شهرها بود که این شرایط توانست کنترل شیوع را مدیریت کند.

وی در ادامه گفت: در شرایط سخت‌افزاری ما در تلاش برای پایداری مبارزه و نتیجه‌بخش بودن آن هستیم. غربالگری تمام مردم ایلام در اقصی نقاط استان، استفاده از تجارب به‌دست‌آمده در درمان مبتلایان و انجام تست کرونای تمام مردم برای تضمین سلامت آنان از دیگر اقدامات سخت‌افزاری مبارزه با کرونا ویروس در ایلام است.

استاندار ایلام به کمتر بودن شاخص مبتلایان در ایلام از شاخص کشوری و هم‌ردیف بودن شاخص بهبودیافتگان با شاخص کشوری اشاره کرد و یادآور شد: شاخص مرگ‌ومیر استان ایلام بالاتر از شاخص کشوری است که این افزایش نسبت به جمعیت استان ایلام محاسبه‌ شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که بالا رفتن آمار کرونا در شهرستان دهلران طی روزهای گذشته چرا وضعیت این شهرستان سفید اعلام‌شده است گفت: افزایش آمار این شهرستان در روزهای اخیر به علت تست‌های غربالگری است و از ابتدا تا الان شاهد ۲ فوتی در این شهرستان هستیم. بررسی این شهرستان از سفید بودن وضعیت آن بر اساس شاخص‌های وزارت بهداشت حکایت دارد و مستندات آن در دانشگاه علوم پزشکی استان قابل رویت است.

استاندار ایلام درباره اقدامات استان در مورد شرایط پساکرونا خاطرنشان کرد: ابتدا امید بر آن است مدیریت بر کرونا به نتیجه برسد و به شرایط پساکرونا ورود کنیم. اما برای اشتغال، وضعیت آسیب‌دیدگان و سرمایه‌گذاری در شرایط پساکرونا برنامه‌ریزی‌ شده است که ان شاء الله با همیاری و مساعدت مردم و توجهات دولت شرایط پساکرونا نیز در ایلام به رضایت مردم ختم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها