أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۰۶۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز شنبه ۱۶ مه (۲۷ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور نخستین آزمایش‌های بالینی واکسن تولید شده برای مقابله با ویروس جدید کرونا را شروع می‌کند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از یورونیوز، وی در گزارش‌ روزانه خود در اتاوا تصریح کرد که شورای ملی تحقیقات کانادا در مورد آزمایش‌هایی که به‌زودی انجام می‌شود با تولیدکنندگان همکاری خواهد کرد تا در صورت موفق‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی بتوانیم واکسن را در کانادا تولید و توزیع کنیم.

وی تاکید کرد که تحقیق و ایجاد پیشرفت به زمان نیاز دارد و باید درست انجام شود اما ترودو در عین حال این تحول را خبری دلگرم‌کننده توصیف کرد.

طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی برای ویروس جدید کرونا در سراسر جهان تولید شده است و حتی برخی از این واکسن‌ها مراحل بالینی خود را می‌گذرانند اما متخصصان حوزه پزشکی به دشواری‌ها یافتن واکسن‌های موثر برای مقابله با این ویروس واقف هستند.

چین تاکنون از انجام مراحل اولیه آزمایش‌های بالینی پنج واکسن بر روی انسان خبر داده است و از سوی دیگر چند روز پیش شرکت آلمانی کیوروک اعلام کرد که آزمایش واکسن مقابله با ویروس کرونا که حاوی مقدار کمی از این ویروس است، روی حیوانات موفقیت‌آمیز بوده و واکنش سیستم ایمنی بدن حیوانات را به همراه داشته است. کشورهای دیگر جهان نیز روی واکسن‌های مختلفی تحقیق می‌کنند که هر روز مراحل آزمایش‌ آن‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

ترودو همچنین در گزارش امروز خود اعلام کرد که دولت مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار به صلیب سرخ کانادا کمک می‌کند و افزود: این نهاد نقش حیاتی را در حفاظت از کانادایی در طول این بحران ایفا کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها