أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۴۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
وزیران‌ امور خارجه انگلیس و فرانسه امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد) در گفت‌وگوی تلفنی، درباره طیف مختلفی از مسائل سیاست خارجی از جمله ایران گفت‌وگو کردند.
به گزارش پایگاه 598، «دومینیک راب» در توئیتی نوشت: با «ژان ایو لودریان» درباره همکاری‌های دو کشور درباره مسائل کلیدی سیاست خارجی از جمله ایران، هنگ‌کنگ، و روند صلح خاورمیانه گفت‌وگو کردم.

او توضیحی درباره جزئیات گفت‌وگوهای دوطرف درباره ایران ارائه نداد، اما به‌نظر می‌رسد این مساله بی‌ارتباط با تصمیم اخیر آمریکا برای لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران نباشد.

آمریکا در ادامه اجرای سیاست‌ فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی، معافیت‌های تحریمی مرتبط با برجام را لغو و دو ایرانی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای تحریم کرده است.

در همین پیوند، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای مشترک، از تصمیم آمریکا «برای پایان دادن به سه معافیت شامل پروژه‌های هسته‌ای کلیدی در برجام از جمله طرح مدرن‌سازی رآکتور اراک» ابراز تاسف کردند.

این بیانیه تصریح می‌کند: این پروژه‌ها که در قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد به تائید رسیده در خدمت منافع عدم اشاعه توسعه سلاح‌های هسته‌ای  است و به جامعه جهانی درباره ماهیت صلح‌آمیز و ایمن بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطمینان می‌دهد.

امضاکنندگان این بیانیه تاکید کردند که ما برای ارزیابی پیامدهای تصمیم آمریکا با شرکایمان در حال رایزنی هستیم.

طرف‌های اروپایی برجام این توافق را دستاورد کلیدی در معماری عدم توسعه سلاح‌های هسته‌ای و در حال حاضر بهترین و تنها راه کسب اطمینان از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه‌ هسته‌ای ایران خوانده و تصریح کردند: به همین دلیل ما به طور مدام برای اجرای کامل و موثر تعهدات برجام، به ویژه بازگشت کامل ایران به تعهداتش در این توافق بدون فوت وقت، تلاش کرده‌ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها