أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۲۶۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۰۹ تير ۱۳۹۹
یادداشت/
دکتر امیرحمزه مهرابی

نامه سرگشاده آقای خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب وسخنان برخی دیگر از اصلاح طلبان(مثل تاج زاده) در منتسب کردن همه مشکلات اقتصادی کشور به رهبری، شباهت بسیار زیادی به منتسب کردن قتلعثمان به امام علی (ع) از سوی طلحه و زبیر به هدف زمینه چینی در برپاییجنگجمل، دارد.

اصلاح طلبانی که بیش از سی سال با عوام فریبی بر مقدّرات کشور حاکم بوده اند و نقش اصلی در قالب کردن روحانی به مردم و بروز این وضعیت خراب اقصادی داشته اند، به جای پاسخگویی و عذر خواهی ازملت و رهبری، با تاکتیک فرار به جلو، مشکلات و معضلات کشور را به گردن رهبری می اندازند و با تحریک احساسات مردم، تلاش می کنند با آدرس غلط دادن، شورش دیگری را علیه نظام و رهبری سازماندهی کنند. قاعدتاً همچنان که طلحه و زبیر از همسر پیامبر (ص) یعنی عایشه برای جمع آوری سپاه بهره برداری کردند، این جماعت نیز از بیت امام و دفاتر برخی از مراجع برای جلب افکار عمومی استفاده خواهند کرد.

سکوت بسیاری از بزرگان و حتی تایید ضمنی مجید انصاری، عمق این توطئه را بیشتر نشان می دهد( مجید انصاری بدون رد محتوای نامه خوئینی ها گفته : این نامه موضع مجمع روحانیون نیست)

دقیقا در صدر اسلام افرادی که مقصر و متهم اصلی قتل عثمان بودند با مردم فریبی، در مقام مدعی برآمدند و علیه حاکم عادل و مشروع زمانه خود شوریدند وخسارت های زیادی به کشور اسلامی وارد کرده وعده زیادی(حدود 20 تا 35 هزار نفر) از مسلمین از طرفین را به کشتن دادند. در حالی که اگر قرار بود کسی محاکمه و مجازت شود، خود آنها بودند.

امام علی(ع) در این زمینه می فرماید: «به خدا سوگند که او (طلحه) در خونخواهى عثمان، شتاب نکرد مگر از ترس آن که از او بازخواست شود؛ زیرا در میان جمعیت بر [ریختن خون] عثمان، کسى حریص تر از او نبود. از این رو، تصمیم گرفت بدانچه برایش سودمندتر است، مغالطه کند تا حقیقت را بپوشاند و مردم را به تردید و گمراهی دچار کند .

و در فرازی دیگر می فرمایند:

بخدا قسم ... آنها حقی را مطالبه می نمایند که خود رها کرده اند و قصاص خونی را می خواهند که خود ریخته اند(و اللَّه ... إنّهم لیطلبون حقّا، هم ترکوه، و دماً هم سفکوه) مسؤولیت قتل عثمان بر عهده هیچکس غیر از آنها نیست. قطعا آنها گروه تجاوز کار داخلی هستند

تا آنجا که می فرماید: بخدا قسم طلحه و زبیر و عائشه بطور یقین می دانند که من بر حق هستم و خودشان بر باطل و ناحق اند» (الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب، ج 9، ص: 168- 152)

چنان که امام علی(ع) به خوبی در وصف اصحاب جمل فرمودند ، یقیناً اصلاح طلبان نیز می دانند که مقصر اصلی خودشان هستند و علت این وضعیت نابسامان نیز، تخطی از اوامر رهبری ، دل بستن به بیگانگان و خصلت اشرافی گری وتنبلی دولت مورد حمایت آنان است ،در عین حال به خاطر رویگردانی مردم از آنان در انتخاب مجلس و احتمال تکرار آن در انتخابات ریاست جمهوری ، سعی می کنند همچون اصحاب جمل انتقام طرد از حکومت را از مردم و رهبری بگیرند .

تنها پادزهر این توطئه، هوشیاری مردم و فریب نخوردن چند باره از این جماعت دنیا پرست است وگرنه کشور و ملت به آتش آنان خواهد سوخت و مثل جنگ جمل(خدای ناکرده ) شاهد خسارت مالی، جانی و حیثیتی بر جامعه خواهیم بود .


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها