يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۳۵۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۲۳ تير ۱۳۹۹
طبق اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در بهار 99، شبکه سه سیما پر مخاطب ترین شبکه تلویزیونی در این فصل از سال بوده است.
 به گزارش پایگاه 598، بر اساس اعلام نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه از مخاطبان سیما در بهار امسال، ۸۰٫۲ درصد مردم بیننده برنامه‌های مختلف سیما بوده‌اند که در مقایسه با بهار ۹۸، تعداد بینندگان ۳٫۸ درصد رشد داشته است. در میان شبکه‌های مختلف، شبکه سه سیما با ۵۱٫۸ درصد مخاطب در رتبه اول شبکه‌ها قرارگرفته و بعدازآن شبکه یک سیما با ۴۹٫۱ درصد، شبکه خبر معاونت سیاسی با ۴۵٫۲ درصد و شبکه آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی با ۴۳٫۱ درصد در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

بر این اساس شبکه خبر معاونت سیاسی با ۱۴٫۴ درصد رشد نسبت به میزان بیننده در فصل بهار ۹۸ در صدر شبکه‌های تلویزیونی از منظر رشد مخاطب قرار گرفت. بعد از شبکه خبر، شبکه‌های مستند، سلامت، قرآن و معارف، نمایش و یک سیما به ترتیب با ۱۰، ۸٫۱، ۷٫۷، ۶٫۶ و ۵٫۱ درصد رشد نسبت به بهار ۹۸ در رتبه‌های دوم تا ششم قرار گرفتند.

بر اساس این نظرسنجی «بینندگان» سیما، به‌طور میانگین سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند که این رقم نسبت به بهار سال گذشته هشت دقیقه افزایش داشته است. در بهار ۹۸ میانگین تماشای تلویزیون در بین «بینندگان» دو ساعت و 22 دقیقه بود.

در همین حال، در بهار امسال ۲۵٫۲ درصد بینندگان در شبانه‌روز «پنج ساعت و بیشتر» تلویزیون تماشا کرده‌اند که این آمار نسبت به پارسال ۲٫۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، پربیننده‌ترین ساعت در شبانه‌روز برای تماشای تلویزیون در بهار ۹۹ و ۹۸ ساعت ۲۱ تا ۲۲ بوده است، با این تفاوت که در بهار ۹۹ به میزان بینندگان ۸٫۶ درصد افزوده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها