يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۵۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۷     ۲۶ تير ۱۳۹۹
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به محدودیت تامین و تخصیص ارز به اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرد و گفت: در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود.
به گزارش پایگاه 598، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به محدودیت تامین و تخصیص ارز به اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرد و گفت: در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود.

احتمال توقف تولید لوازم خانگی در ایران

عباس هاشمی:

* بر اساس این بخشنامه تمام ارز حاصل از صادرات باید در سامانه نیما عرضه شود و واحدهای تولیدی در صف انتظار تامین ارز از سامانه نیما قرار بگیرند. این در حالی است که برخی تولیدکنندگان کوتاژهای صادراتی را با مشکل پیدا و ریال مورد نیاز را تامین کرده بودند، اما بانک مرکزی به یکباره باعث توقف این روند شده است.

* (با اشاره به محدودیت تامین و تخصیص ارز به اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرد): در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود.

* (با بیان اینکه با وجود گروه کالایی قطعات و مواد اولیه لوازم خانگی که باید ارز نیمایی دریافت کنند، در سال جاری ۲۵ درصد نیاز این صنعت از طریق سامانه نیما و مابقی از ارز اشخاص تامین شده است): به نظر می‌رسد هدف بانک مرکزی از این سیاست کنترل نرخ ارز است، اما این روند منجر به بحران جدی برای صنعت کشور خواهد شد.

* دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از توقف برخی واحدهای یخچال‌سازی در روزهای اخیر خبر داد و علت آن را مشکلاتی در تامین مواد پتروشیمی مورد نیاز واحدهای لوازم خانگی دانست.

* ای بی اس گرید خاصی است که مصرف کنندگان آن مشخص هستند و نیازی به عرضه آن در بورس نیست، اما در بورس عرضه می شود و در مواردی به تولیدکنندگان نمی رسد. گاهی اوقات هم مواد اولیه مورد نیاز واحد پتروشیمی تامین نمی‌شود و همان مقدار محدود تولید شده‌ با قیمت چهار برابری وارد بازار آزاد می‌شود.

* (با بیان اینکه ادامه فعالیت واحدهای تولیدی بستگی به میزان ذخیره مواد اولیه آنها دارد): با ادامه روند کنونی در زمینه تامین ارز و محصولات پتروشیمی، احتمال توقف فعالیت واحدهای تولید یخچال حداکثر تا ۲۰ روز آینده و واحدهای لوازم خانگی حداکثر تا ۴۵ روز آینده وجود دارد.

* اخیرا تولیدکنندگان محصولات دخانی و تجهیزات صنعتی نیز نسبت به عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و احتمال تعطیلی یا تغییرات خط تولیدها ابراز نگرانی کرده بودند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها