کد خبر: ۴۷۴۸۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که خیانتی که در سال 97 رخ داد و چوب حراجی که به 20 میلیارد دلار سرمایه کشور زده شد تبعاتی داشت که امروز نرخ ارز یکی از تبعات آن تصمیم بود.
به گزارش پایگاه 598، محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به دلایل گران شدن نرخ ارز اظهار داشت: متاسفانه بانکهای دولتی در افزایش نرخ ارز نقش دارند و مانند سرمایه داران لمپنی می مانند که به اقتصاد کشور کاری ندارند و فقط به دنبال سود خود هستند.

وی افزود: خیانتی که در سال 97 رخ داد و چوب حراجی که به 20 میلیارد دلار سرمایه کشور زده شد تبعاتی داشت که امروز نرخ ارز یکی از تبعات آن تصمیم بود. کسانی که باعث این خیانت به ملت و گرانی ارز و دلار شدند باید به سزای خود برسند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نیز وظیفه خود می داند تلاش کند دستگاههای اجرایی کشور به وظایف خود درباره رعایت حفظ ارزش پول ملی عمل کرده و بر آنها نظارت کند.

وی افزود: متاسفانه بانک مرکزی در حوزه ارز تعلل دارد و شرکت های دولتی پتروشیمی و فولادی ها مشکلات زیادی را به وجود آورده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: دستگاههای دولتی و شبه دولتی بیشترین ارز را در کشور مصرف کرده و صادرات دارند که هنوز بخشی از ارز را برگشت نداده اند و بازگشت این ارز به کنترل قیمت ارز کمک می کند.

صفایی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو درباره رونق بورس گفت: یکی از بهترین فضاهایی که می تواند به سرمایه را به کمک تولید ببرد بورس است زیرا این بازار خیلی بهتر از بازار ارز و طلا و سکه است.

وی تاکید کرد: بازار بورس به ویژه در واحدهای تولیدی بهترین روش برای هدایت سرمایه می باشد اما مهم این است که مدیریت سهام درست اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: بازار بورس به هر دلیلی تقاضای زیادی دارد و دولت باید چابکی به خرج داده و شرکت های جدیدی را به بورس عرضه کند و عرضه و تقاضا یکسان شده تا حباب شکل نگیرد.

وی ادامه داد: افزایش صرف تقاضا در بازار بورس و تشکیل حباب باعث می شود قیمت غیر واقعی شکل بگیرد و کسانی که پول خود را به بورس برده اند ضرر کنند.

صفایی در پایان تاکید کرد: دولت باید با مدیریت صحیح شرکت های جدید و بخش خصوصی را با سرعت بیشتری وارد بورس کند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها