يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۶۲۱
زمان انتشار: ۰۱:۱۵     ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
مناظره‌ای که ظرفیت‌های صداوسیما را عیان کرد؛
بی تردید شنیدن و بیان نظرات موافقان و مخالفان مطالب اجتماعی و اعتقادی در رسانه ملی، می تواند صداوسیما را به دانشگاه بدل کرده، اذهان مردم را نسبت به مسائل مختلف عمق بخشیده و آنها را از چنگال فریب رسانه های ضدانقلاب رهایی بخشد.

به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، چهارشنبه هفته گذشته، نخستین قسمت از پانزدهمین فصل برنامه زاویه پیرامون موضوع «مناسبات حجاب و سیاست در ایران» از شبکه چهارم سیما پخش گردید که با استقبال گسترده نخبگان و اهالی رسانه مواجه شد.

فارغ از مباحث مطرح شده توسط مهدی نصیری و حسین سوزنچی، کارشناسان برنامه، در خصوص الزام وجود حجاب در کشور، ورود شجاعانه شبکه چهارم سیما به چنین مباحثی و طرح آن در رسانه ملی از جمله نکات قابل توجه این برنامه بود.

بی تردید موضوع حجاب در سالیان اخیر از جمله موضوعات مهمی بوده که همواره مورد سوءاستفاده دشمنان جمهوری اسلامی قرار گرفته و بحث و اندیشه در خصوص این موضوع سال هاست که جای خالی آن در رسانه ملی احساس می شود. برنامه «زاویه» در حالی چنین موضوعی را مورد بحث قرار داد که مدیریت محافظه کارانه رسانه ملی همواره از ورود به چنین مباحثی حذر داشته، چه رسد به اینکه درباره این موضوع مناظره زنده ای برگزار شود!

ورود شجاعانه برنامه «زاویه» به موضوع حجاب، باعث شد تا رسانه های ضدانقلاب -که سال هاست سعی دارند با راه اندازی دوگانه پیرامون مسئله حجاب مقاصد سیاسی خود را دنبال کنند- موقعیت خود برای سوء استفاده از این موضوع در خطر بینند و در چند روز اخیر عصبانیت خود را از ورود صداوسیما در این حوزه ابراز کنند.

به عنوان نمونه مسیح علی نژاد -که در سالیان اخیر با استفاده از موضوع حجاب زنان به نان و نوایی در آمریکا رسیده است- در مصاحبه با بی بی سی فارسی عملا از پرداختن به حوزه حجاب در ایران توسط صداوسیما عصبانی شده و صداوسیما را فاقد شایستگی لازم برای رسیدگی به این موضوع اعلام می کند؛ عصبانیتی که از ریزش سنگرهای این فعال ضدانقلاب حکایت می‌کند!

بی تردید شنیدن و بیان نظرات موافقان و مخالفان مطالب اجتماعی و اعتقادی در رسانه ملی، می تواند صدواسیما را به دانشگاه بدل کرده، اذهان مردم را نسبت به مسائل مختلف عمق بخشیده و آنها را از چنگال فریب رسانه های ضدانقلاب رهایی بخشد.

یقینا بیان بی‌پرده مسائل اجتماعی از بلندگوی رسانه ملی علیرغم ایجاد حاشیه‌های احتمالی، خروجی سالمتری را به نسبت رسانه های ضدانقلاب - که آرزوی ویرانی کشور و ملت را در سر می‌پرورانند- تحویل جامعه و مخاطبان می‌دهد؛ جامعه ای که این روزها به گفته حبیب رحیم پور، مجری برنامه «زاویه»، تشنه کلمه و گفت‌وگو است.

همچنین برنامه «زاویه» نشان داد که صداوسیما از ظرفیت بسیار گسترده ای برخوردار است که می تواند با استفاده از آن، علاوه بر جذب مخاطبان داخلی در حوزه اندیشه ای، حتی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را هم پای آنتن خود بنشاند؛ هرچند که آنان بهره برداری خاص خود را از سخنان مطرح شده کنند.

لازم به ذکر است که درخشش روزهای گذشته برنامه «زاویه» علاوه بر نقش غیر قابل انکار تیم حرفه ای و مجری عالم برنامه یعنی حبیب رحیم پور، مدیون مدیریت قابل تقدیر شبکه چهارم سیما نیز می باشد. مسعود معینی پور از جمله مدیران جوان و انقلابی است که از سال ۹۶ سکان دار مدیریت شبکه چهارم سیما شد و در طول این مدت عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته است.

به عنوان نمونه در ماه مبارک رمضان برنامه «زندگی پس از زندگی» توانست به عنوان یکی از پرمخاطب ترین برنامه های هنگام افطار صداوسیما را بدست آورد. برنامه «شوکران» یکی دیگر از برنامه های پرمخاطب شبکه چهار سیما بود و و اکنون قسمت نخست سری پانزدهم برنامه «زاویه» توانسته آمار بازدید بسیار زیادی را در نرم افزار تلوبیون و همچنین شبکه های اجتماعی بر جای گذارد تا نشان دهد معینی پور تحولی شگرف در شبکه چهارم سیما به وجود آورده است.

امید است مسعود معینی پور به همراه حبیب رحیم پور و تیم سازنده برنامه «زاویه»، بدون واهمه از تخریب های احتمالی و بی توجه به روند محافظه کارانه مدیران ارشد صداوسیما، روند کنونی را ادامه داده و رسانه ملی را به جایگاه واقعی خود یعنی دانشگاه که مدنظر امام خمینی (ره) بود، برسانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها