أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۱ آبان ۱۳۹۹
کمبود ویتامین‌های C و D احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان شمالی، مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: احتمال ابتلا به کرونا با کمبود ویتامین C و D​​​​​​​مصرف روزانه ۳ واحد از گروه سبزی‌ها به جز سبزیجات نشاسته‌ای و حداقل دو واحد میوه به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی به ویژه بیماری کووید ۱۹ توصیه می‌شود.

انیسه وطن دوست با بیان این که مصرف پیاز خام همراه غذا را در شرایط کنونی فراموش نکنید، تاکید کرد: از مصرف سوسیس، کالباس و دیگر فست فود‌ها و غذا‌های چرب و سنگین به شدت پرهیز کنید.

وطن پرست گفت: مصرف سالاد همراه با آب لیموترش تازه یا آب نارنج، هویج، کدوحلوایی، سبزی تازه و ... را به طور حتم در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

او نسبت به مصرف غذا‌هایی که به طور کامل پخته نمی‌شود، هشدار داد و توصیه کرد: از منابع پروتئین نظیر حبوبات، تخم مرغ و ... استفاده کرده و از خوردن غذا و مایعات در مکان‌های نامطمئن به شدت خودداری کنید.

وطن دوست به اهمیت خواب و استراحت کافی هم اشاره کرده و گفت: به مصرف غذا‌های کم حجم و پرکالری توجه ویژه داشته باشید و سالاد کاهو و کرفس را به دلیل تامین نیاز بخشی از مایعات بدن فراموش نکنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها