أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۱۲۹۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۰ آذر ۱۳۹۹
جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا که با رأی اکثریت زنان کشورش پیروز میدان انتخابات شده، اکنون در روند چیدن مهره‌های کابینه و پست های مختلف دولتی، قصد دارد تا با میدان دادن به زنان، دین خود را به این طیف از رأی‌دهندگان آمریکایی ادا کند.

به گزارش پایگاه 598، ایرنا نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا که با رأی اکثریت زنان کشورش پیروز میدان انتخابات شده، اکنون در روند چیدن مهره‌های کابینه و پست های مختلف دولتی، قصد دارد تا با میدان دادن به زنان، دین خود را به این طیف از رأی‌دهندگان آمریکایی ادا کند.

تیم انتقالی بایدن امروز در توییتی خبر داد که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گروهی ۷ نفره را به‌عنوان تیم ارتباطات خود برگزیده که تمامی اعضای آن زن هستند.

با زنان دولت بایدن آشنا شوید

علاوه بر خانم جن ساکی مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوره باراک اوباما که امروز به‌عنوان سخنگوی کاخ سفید منصوب شد، کیت بدینگفیلد به‌عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید و سیمونه سندرز به‌عنوان مشاور ارشد و سخنگوی ارشد کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری منتخب انتخاب شده‌اند.

این نخستین بار نیست که جو بایدن در معرفی گزینه‌های مد نظر خود توجه ویژه‌ای به زنان می‌کند. جنت یلن نامزد تصدی وزارت خزانه‌داری و رئیس بانک مرکزی دولت اوباما، آوریل هینز، گزینه پیشنهادی برای نمایندگی تجاری آمریکا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر احتمالی آمریکا در سازمان ملل و نیرا تندن مدیر پیشنهادی اداره مدیریت و بودجه نیز از دیگر گزینه‌های پیشنهادی بایدن هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز پیشتر احتمال داده بود که بایدن یک گام تاریخی برداشته و برای اولین بار یک زن را به‌عنوان وزیر دفاع آمریکا منصوب کند. این خبرگزاری نوشت که مقام‌های آمریکایی و ناظران سیاسی میشل فلورنوی از چهره‌های میانه‌رو پنتاگون را مهمترین گزینه بایدن برای تصدی وزارت دفاع آمریکا می‌دانند.

تمامی این مهره چینی‌ها در حالی رخ می‌دهد که با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۱۳ آبان، برای نخستین بار یک زن به معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شد. بایدن پس از پایان رقابت‌های درون حزبی و زمانی که به‌عنوان گزینه اصلی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ معرفی شد، سناتور کامالا هریس و از رقبای هم حزبی خود را به‌عنوان معاونت ریاست جمهوری برگزید.

آنچه که بایدن را در پررنگ‌تر کردن نقش زنان در کابینه و کاخ سفید مصمم‌تر می‌سازد، علاوه بر سیاست‌های حزب، تمایل بیشتر زنان رأی‌دهنده به نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۵۵ درصد زنان آمریکایی به بایدن رأی دادند که در این میان حمایت ۵۹ درصدی زنان حومه‌نشین از نامزد دموکرات‌ها نقش عمده‌ای در پیروزی اخیر وی داشته است. جالب آنکه زنان حومه‌نشین که ۲۵ درصد ترکیب جمعیتی رأی‌دهندگان آمریکایی را تشکیل می‌دهند در انتخابات دور پیش از ترامپ حمایت کردند و این دوره با وجود تمام درخواست‌های او ترجیح دادند به نامزد دموکرات‌ها روی خوش نشان دهند.

با تمام این تفاسیر آنچه که در تعیین ترکیب کابینه آتی نقش تعیین کننده‌ای دارد، انتخابات آتی سنا در ایالت جورجیا و تعیین تکلیف دو کرسی باقیمانده است. در شرایط فعلی جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی دور بعدی سنا را در اختیار دارند و در صورتیکه بتوانند اکثریت این نهاد قانون‌گذاری را که مسئولیت تائید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی ریاست جمهوری را بر عهده دارد، حفظ کنند، بعید به نظر می‌رسد که بایدن بتواند در جو دو قطبی کنونی تمام افراد مورد نظر خود را وارد کابینه کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها