يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۱۵۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از میوه های موجود در بازار زیر ۱۰ هزار تومان نیست، گفت: با توجه به گرانی میوه، درحال حاضر برخی افراد پرتقال یا سیب را دانه ای خرید می کنند.
به گزارش پایگاه 598، رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از میوه های موجود در بازار زیر ۱۰ هزار تومان نیست، گفت: با توجه به گرانی میوه، درحال حاضر برخی افراد پرتقال یا سیب را دانه ای خرید می کنند.

نوروزعلی اسماعیلی در خصوص نوسانات شدید قیمت میوه، اظهار کرد: در خصوص افزایش قیمت مرکبات باید توجه داشت که صادرات این محصول به کشورهای همسایه و همچنین روسیه، گرجستان، ارمنستان و ... انجام می شود، اما اگر جلو صادرات این محصول را بگیریم قیمت پرتقال تا حدودی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته روزی ۲ هزار تن بار وارد میدان میوه و تره بار اصفهان می شد که امسال به روزی ۷۰۰ تن رسیده است، توضیح داد: دلیل این اتفاق شیوع ویروس کرونا، شرایط نامناسب اقتصادی کشور و صادرات است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: اگرچه کمبود تولید میوه در کشور نداریم، اما به دلیل صادرات بازار داخل دچار مشکل شده است و با ادامه این شرایط به طورقطع در ایام نوروز دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ یک از میوه های موجود در بازار زیر ۱۰ هزار تومان نیست، گفت: پیش از این تنها پرتقال آبگیری کمتر از ۱۰ هزار تومان بود که به دلیل افزایش قیمت مرکبات و صادرات، این محصول نیز بالای ۱۰ هزار تومان رسیده است.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر در سطح عرضه قیمت هر کیلو پرتقال جنوب بین ۲۲ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال شمال بین ۱۳ تا ۱۰ هزار تومان، سیب بین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، کیوی بین ۱۸ تا ۱۵ هزار تومان و نارنگی شمال بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی با اشاره به قیمت انار و هندوانه شب یلدا، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو انار ۲۰ هزار تومان و هندوانه نو میناب بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است، همچنین قیمت موز نیز بر اساس نوسانات نرخ دلار تعیین می شود و در سطح عرضه بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان درباره گرانی سبزی و صیفی جات نیز، توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت این محصولات همچون خیار، گوجه، هویج و ... تغییرات آب و هوا، سرما و بارندگی است و امروز هویج بین ۸۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تومان و خیار بین ۱۳۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان در سطح خرده فروشی فروخته می شود.

وی البته تاکید کرد: به دلیل شیوع کرونا اکنون میوه از کشور به میزان بالایی صادر نمی شود و با این وجود همین صادرات اندک نیز بر بازار داخل تاثیر می گذارد، از سوی افزایش هزینه های جابجایی بار، پلاستیک، سبد میوه، دستمزد بالای کارگران و ... نیز موجب نوسانات شدید قیمتی در بازار میوه شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به گرانی میوه، درحال حاضر برخی افراد پرتقال یا سیب را دانه ای خرید می کنند و ما به میوه فروشان تاکید کرده ایم مشتریان را ناچار به خرید کیلویی نکنند.

وی ادامه داد: با وجود گرانی، برای شب یلدا کمبود میوه نداریم، اما دولت باید فکری برای تامین میوه شب عید داشته باشد، چراکه برخی دلالان و واسطه ها از اکنون نسبت به خرید پرتقال شمال اقدام کرده اند که با این وضعیت احتمال می رود قیمت پرتقال به کیلویی ۲۰ هزار تومان افزایش یابد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها