أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۲۰۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۱ دی ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت و مجلس فهم مشترکی از قانون اساسی ندارند، گفت: مثلا برخی نمایندگان مجلس می‌گویند ما باید به کار وزرا نظارت کنیم درحالی که طبق قانون این چنین نیست.
به گزارش پایگاه 598، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در نشست حقوق اساسی و شهروندی با بیان اینکه قانون اساسی ما یکی از قوانین قابل ذکر در سطح جهان است و ما می‌توانیم به آن ببالیم، گفت: این قانون اصول روشن و مدرنی دارد، اما متاسفانه فهم ما از قانون اساسی یکی نیست البته پیش بینی شده که کدام نهاد مسئولیت تفسیر قانون اساسی را دارد.

روحانی گفت: دولت و مجلس فهم و برداشت مشترکی از قانون اساسی ندارند. مثلا برخی نمایندگان مجلس می‌گویند ما باید به کار وزرا نظارت کنیم درحالی که طبق قانون فقط رئیس‌جمهور می‌تواند بر کار وزرا نظارت کند.

وی افزود: ما جایی نداریم که مجلس بخواهد نظارت کند، البته اگر سوال و استیفهم ضاح نیاز داشته باشد، می‌تواند انجام دهد، اما ما در قانون اساسی چنین چیزی نداریم که مجلس بتواند بر کار وزرا نظارت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها