أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۲۴۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۱ دی ۱۳۹۹
با تحریک آمیز خواندن اقدام واشنگتن؛
عبور دو فروند ناوجنگی ایالات متحده از تنگه حساس و استراتژیک تایوان با اعتراض قاطع مقامات چین روبرو شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، بامداد پنج شنبه دو فروند ناو جنگی ایالات متحده از تنگه تایوان عبور کردند. این دومین بار ظرف یکماه اخیر است که ناوهای جنگی آمریکا از این تنگه مهم و استراتژیک عبور می‌کنند.

عبور این ناوهای جنگی که خشم و انتقاد مقامات پکن رابرانگیخت، از سوی دولت چین به عنوان اقدامی «تحریک آمیز» به شدت محکوم شد.

گفتنی است که مقامات پکن نگران افزایش حمایتهای ایالات متحده از جزیره تایوان از جمله فروش تسلیحات و عبور دادن ناوهای جنگی خود از این تنگه استراتژیک هستند؛ اقداماتی که تاکنون تیرگی روابط واشنگتن- پکن را در پی داشته است.

در همین ارتباط، وزارت دفاع چین با صدور یک بیانیه ضمن محکوم کردن عبور این ناوهای جنگی از تنگه تایوان به مثابه یک اقدام «نمایشی» و «تحریک آمیز» از سوی ایالات متحده، اعلام کرد که هواپیما و کشتی‌های چین این ناوهای جنگی آمریکا را تعقیب خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است که «عبور ناوهای جنگی ایالات متحده [از تنگه تایوان] حامل پیامی اشتباه برای حامیان استقلال تایوان و همچنین تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات منطقه است».

وزارت دفاع چین با اعلام اینکه ارتش آزادی بخش خلق چین همواره در بالاترین سطح آماده باش قرار دارد، تأکید کرد که «نیروهای نظامی این کشور همواره به تمام تهدیدها و اقدامات تحریک آمیز پاسخ داده و با عزمی ثابت از حاکمیت ملی و یکپارچگی سرزمینی خود دفاع می کنند».

از سوی دیگر، نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شد که دو فروند ناوشکن‌های مجهز به موشک هدایت شونده این کشور به نامهای «یو اس اس جان اس. مک کین» و «یو اس اس کورتیس ویلبور» «روز سی و یکم دسامبر مطابق با قوانین بین الملل یک عبور عادی را از تنگه تایوان انجام دادند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که «عبور کشتی‌ها از تنگه تایوان نشاندهنده پایبندی ایالات متحده به منطقه آزاد و باز هندوپاسیفیک است. ارتش ایالات متحده به پرواز، دریانوردی و انجام هرآنچه که طبق قوانین بین المللی مجاز است، ادامه خواهد داد».

شایان ذکر است که این سیزدهمین عبور ناوگان دریایی آمریکا از تنگه استراتژیک تایوان ظرف یک سال گذشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها