کد خبر: ۴۸۴۹۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
رپرتاژ/ هرچند شاید تا به حال، سفرهای زیادی در ایران کرده باشید؛ اما همچنان زیبایی‌های زیادی در هر گوشه ایران هست، که ندیده‌اید. کشور چهار فصل ما، با تاریخی دیرینه، مملو از عجایب طبیعی و تاریخی است؛ که هر ایرانی و خارجی را جذب خود می‌کند. هرچند جاهای دیدنی ایران بی‌شمار و یکی از دیگری زیباترند؛ اما در این مطلب، قصد داریم ۵ تا از جالب‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم. شاید یکی از این جاذبه‌های گردشگری، در مقصد سفر بعدی شما قرار داشته باشد. پس بهتر است این مطلب را بخوانید و آن را از دست ندهید. البته، ما می‌دانیم فرایند سفر و رزرو سوئیت می‌تواند سخت باشد. از این رو، پس از اینکه این مطلب را بخوانید؛ به شما راحت‌ترین راه اجاره اقامتگاه را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا با هم، رازهای زیبا و هیجان‌انگیز ایران را کشف کنیم.

آینالو؛ خانه سرسبز گوزن‌های ایرانی

تنها نگاه کردن به عکس‌های جنگل‌های آینالو کافیست، تا با زیبایی چشم‌نواز آن آشنا شوید. شاید در نگاه اول متوجه نشوید که این منطقه در ایران قرار دارد؛ اما باید بدانید منطقه حفاظت‌شده آینالو در نزدیکی شهر کلیبر و تبریز قرار گرفته است. این منطقه، شامل جنگل‌های وسیع و سرسبز با کوه‌های زیباست. پوشش‌های گیاهی و طبیعت بی‌نظیر، سبب شده این منطقه به زیستگاه مناسبی برای گوزن‌های خزری (نسل مارال) تبدیل شود. بدون شک، آینالو، یکی از زیباترین بخش‌های طبیعت ایران است؛ که توسط افراد زیادی شناخته نشده است. پس پیشنهاد می‌کنیم پس از اجاره سوئیت در تبریز از سایت میهمان شو، حتما به این منطقه سر بزنید.

در باغ شاهزاده ماهان، حال و هوایی تازه کنید

شهر کرمان گنجینه‌ای از بناهای تاریخی مانند ارگ بم است؛ اما احتمالا به‌خاطر واقعه تاسف‌بار زلزله بم در سال ۱۳۸۲، تنها با همین جاذبه گردشگری در شهر کرمان آشنایید. ما می‌خواهیم شما را با باغ زیبای شاهزاده ماهان در کرمان آشنا کنیم. باغ شاهزاده ماهان یا باغ شازده، در ۳۰ کیلومتری کرمان قرار دارد. جالب است بدانید، این باغ در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از مشهورترین باغ‌های ایران است. باغ ماهان در دوره قاجار، بر اساس الگوی باغ فتح‌آباد بنا شده است. باغ شاهزاده ماهان، دارای آب‌نماهای زیبا و محیطی رنگارنگ است و قطعا، حال و هوای شما را عوض خواهد کرد. پس همین الان با اجاره سوئیت در کرمان به این باغ سر بزنید و خستگی قرنطینه را از خود دور کنید.

قدم زدن در ایران باستان، در آتشکده آدریان!

ممکن نیست در مورد جاذبه‌های گردشگری ایران صحبت کنیم و تهران حرفی برای گفتن نداشته باشد. پایتخت کشور، سرشار از تاریخ و فرهنگ غنی ایران است و هر گوشه آن، داستانی برای گفتن دارد. اما شاید کمتر کسی بتواند حس و حال ایران باستان را در تهران تجربه کند. اگر به خیابان جمهوری تهران بروید؛ می‌توانید آتشکده صد ساله آدریان را ببینید. قطعا سردر آجرکاری‌شده و در چوبی آن، ارزش تحمل ترافیک و مشکلات سفر به تهران را دارد. پس همین الان با اجاره سوئیت در تهران از میهمان شو، به تهران سفر کرده و این آتشکده تاریخی زرتشتیان را از دست ندهید.

در فیلبند، بر فراز ابرها قدم بزنید!

روستای فیلبند در شهر بابل، از زیباترین مناطق شمال کشور است؛ که متاسفانه به اندازه کافی شناخته نشده است. با دیدن کلبه‌های روستایی و جریان زندگی در میان ابرهای فیلبند، تصور خواهید کرد که به جای استان مازندران، در یک کارتون رویایی قرار گرفته‌اید! پس حتما این مکان رویایی را در فهرست مقصدهای مسافرتی خود قرار دهید.

گورستان خالد نبی؛ تجربه‌ای خاص و باستانی!

اگر به مکان‌های باستانی در طبیعتی زیبا علاقه دارید؛ گورستان خالد نبی مناسب شماست. این گورستان در استان گلستان قرار گرفته و بیش از هزار سال قدمت دارد. برای رسیدن به این قبرستان، شما باید به قله کوه گوگجه در فاصله ۶ کیلومتری روستای گچی سو و ۹۰ کیلومتری گنبد کاووس بروید. در نزدیکی این قبرستان، مزار خالد نبی قرار دارد و از این رو، نام قبرستان، از مزار او گرفته شده است. این منطقه دارای قبرهایی است که طبق گفته‌ها به عهد پارینه‌سنگی بازمی‌گردد. همچنین درختی مشهور به «درخت نظرکرده»، در این منطقه وجود دارد؛ که طبق گفته‌ها، خاصیت جادویی آن، آرزوها را برآورده می‌کند. پس اگر به تجربه‌های متفاوت در سفر علاقه‌مندید؛ به هیچ‌وجه این مکان را از دست ندهید.

نحوه رزرو اقامتگاه مناسب در شهرهای ایران

یافتن و اجاره ویلا، سوئیت یا هتل مناسب، مخصوصا در ایام کرونا، می‌تواند کاری طاقت‌فرسا و سخت باشد. از این رو، ما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات سایت میهمان شو استفاده کنید. سایت میهمان شو، به صورت واسطه بین میهمان و میزبانان عمل کرده و اطلاعات کاملی از میزبانان به شما می‌دهد. همچنین با پشتیبانی کامل، اقامت راحتی را برای شما رقم می‌زند. پس همین الان، اقامتگاه خود را از سایت میهمان شو رزرو کنید؛ تا سفر خوبی را تجربه کنید.

در این مطلب، با ۵ تا از دیدنی‌های ایران، که کمتر شناخته شده‌اند؛ آشنا شدید. همچنین خدمات سایت میهمان شو را، به عنوان پلتفرم رزرو اقامتگاه در سراسر ایران شناختید. البته، نمی‌توان تمام ناشناخته‌های ایران را در ۵ مورد خلاصه کرد. حتما جاهای دیدنی دیگری که می‌شناسید را با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها