يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۴۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به مناسب شهادت سیدشهیدان اهل قلم؛
جهان آرا به مناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، به سراغ یکی از همراهان او، یعنی سعید قاسمی رفته است تا روایت کننده زندگی شهید آوینی باشد.
به گزارش سرویس رسانه پایگاه 598، شب گذشته مهندس حاج سعید قاسمی، مهمان برنامه جهان آرا بود و به روایتی از زندگی مجاهدانه شهید آوینی و علاوه بر مرور خاطرات همراهی با شهید آوینی در روایت فتح، تفحص شهدا و در عملیات مرصاد، به روایتی از همراهی با مردم در مناطق محروم پرداخت.

روایتی که حاج سعید قاسمی از آشنایی خود با شهید سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم داشت و روایتی از حضور در عملیات مرصاد و تفحص شهدا بود که شنیدن آن، خالی از لطف نخواهد بود. در ادامه گزیده ای از سخنان سعید قاسمی می اید:

سردار مهندس حاج سعید قاسمی (مسئول قرارگاه جهادی - مهندسی سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان):

-در حوادث طبیعی مثل زلزله ورزقان دیدیم که دستگاه‌های دولتی اصلا اینکاره نیستند، یکی باید به خود آنها برسد، تلفیق دوتایشان هم خودش یک بحران است، چه کسی به داد مردم می‌رسد؟ اربعینی‌ها و کسانی که جهادی کار می‌کنند.

-بنیاد مسکن به ما برای ساخت خانه‌های ICF برای زلزله‌زدگان مجوز نداد که عجیب بود!
به ما گفتند شما چند تا بچه جهادی آورده‌اید و می‌خواهید خانه بسازید.
با بنیاد مسکن یک برجام بُرد بُرد واقعی امضا کردیم و توانستیم 120 واحد ویلایی و آپارتمانی بسازیم.

-طرف، فرماندار وقت منطقه زلزله‌زده بود و گفت من اصلاح‌طلب هستم و نمی‌گذارم به شکل مدرن خانه بسازید در حالیکه ما مخالف توزیع کانکس بین مردم برای زندگی بودیم.

-هنوز یک ستاد بحران که بتواند تصمیم بگیرد و حرف آخر را بزند در «سی سخت» وجود ندارد!
مردم هنوز در چادر و تعداد کمی کانکس آواره‌اند و با مدل سنتی خانه‌سازی هم سال‌ها طول می‌کشد تا خانه‌دار شوند، مثل بم که 20 سال گذشته و مردم هنوز مشکل دارند یا سرپل ذهاب در کرمانشاه

رئیس قوه مجریه، هنگام حوادث باید وسط میدان باشد در حالیکه در 8 سال اخیر، اصلا مدیریتی برای امدادرسانی وجود نداشته است. طی یک سال اخیر به بهانه کرونا از استان ولنجک رفته‌اند به استان سعدآباد و بالعکس! حتی در جلسات ستاد بحران با روسای دیگر قوا هم شرکت نکرده‌اند.

-گاز مقابل چشم مردم روستاهای خوزستان، می‌سوزد و بویش به مشام می‌رسد ولی آنها دنبال کپسول گاز مایع هستند، چیزی که در آفریقا هم نمی‌بینیم. پرتقال‌فروش این مسئله را پیدا کنیم ببینیم قضیه چیست! اگر بودجه ندارند چطور 100 سکه به قهرمانان دیپلماسی خودشان جایزه می‌دهند!

-هنگام زلزله غرب کشور، سلبریتی‌های ورزشی و سیاسی میلیاردها تومان پول جمع کردند تا برای مردم خانه بسازند، اگر شما چیزی دیدید ما هم دیدیم. گفتند می‌خواهیم سفیر فرانسه را بیاوریم برای شروع کار ولی امام جمعه آنجا نگذاشت. می‌خواهند برای مردمی که خانه ندارند سینما بسازند!

-«مرتضی» (شهید آوینی) یک چهره وارسته بسیجی و روشن‌فکری بود که این روزها را می‌دید که برخی، زن و بچه‌شان آن طرف هستند و اینها این طرف حقوق نجومی می‌گیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها