أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۵۷۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
در ادامه تنش با روسیه؛
انگلیس قرار است ماه میلادی آینده، به جانبداری از اوکراین و در راستای مقابله با روسیه، دو رزم ناو در دریای سیاه مستقر کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس می‌گوید در میانه تشدید تنش‌های روسیه-اوکراین، قرار است رزم ناوهای انگیسی در ماه میلادی می عازم دریای سیاه شوند.

ادعا می‌شود که این اقدام در راستای همبستگی با اوکراین و متحدان انگلیس در ناتو انجام می‌شود.

قرار است یک ناوشکن تیپ ۴۵ مجهز به موشک‌های ضد هواپیما و یک ناوچه تیپ ۲۳ مجهز به موشک‌های ضد زیردریایی، از مدیترانه عازم تنگه بسفر و از آنجا راهی دریای سیاه شوند.

ادعا می‌شود که جت‌های رادار گریز اف -۳۵ بی و بالگردهای ضد زیردریایی مرلین نیز بر عرشه ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» انگلیس به حال آماده‌باش خواهند بود تا از رزم ناوهایی که عازم دریای سیاه هستند؛ پشتیبانی کنند.

بر اساس گزارش مهر، این در حالی است که آمریکا نیز از راه تنگه بسفر، دو رزم ناو راهی دریای سیاه کرده است- اقدامی که هشدار شدیداللحن روسیه را در پی داشت که به واشنگتن اخطار داد تا نیروهایش را از سواحل شبه جزیره کریمه دور نگه دارد.

موضع‌گیری جانبدارانه کشورهای غربی در حالی است که بعد از بالا گرفتن تنش میان دولت کی‌یف و جدایی طلبان شرق اوکراین، روسیه در اقدامی دفاعی و برای حراست از تمامیت ارضی خود، نیروهای نظامی‌اش را در مرز با اوکراین افزایش داد.

اما کی‌یف و متحدان غربی مدعی هستند که تشدید حضور نظامی روسیه در مناطق مرزی تحریک‌آمیز است.

همزمان، غرب به بهانه‌هایی چون جاسوسی و حملات سایبری، جنگ دیپلماتیک تمام عیاری را علیه روسیه در پیش گرفته که با موج جدیدی از تحریم‌ها و اخراج دیپلمات‌های روس همراه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها