يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۰۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، سوم خردادماه) ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۵ هزار واحد رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا: شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، سوم خردادماه) ۱۲ هزار و ۱۸۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۹۵ هزار واحد رسید.

برپایه معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۳۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۹۹۹ واحد کاهش به ۳۸۳ هزار و ۲۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۲۳۲ واحد افت به ۲۴۷ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۷۹۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۲۸۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۶۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۸۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۳۷ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۱۳۶ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۲۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۵ واحد، پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۷۴ واحد، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۴۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با پنج هزار و ۱۰۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۵۵۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۰۳ واحد، بانک صادرات (وبصادر) با ۳۷۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۶۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۶۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۵۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۴۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۴۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۹۵ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۲۹۲ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، لیزینگ پارسیان (ولپارس)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و توسعه و عمران امید (ثامید) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۴۶ میلیون و ۵۸۷ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۴۴۶ هزار برگه سهم به ارزش ۳۳ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد پلیمر آریاساسول(آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

در مقابل زرین معدن آسیا (فرزین)، پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بیمه سامان (بساما)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها