يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۱۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پایگاه 598: فارغ از حواشی تلخ و شیرینِ برخواسته از تصمیم شورای نگهبان در مسئله تایید صلاحیت‌ها و فضای به وجود آمده‌ی ناشی ازین تصمیم، همچنین نظرات هیجانی عده‌ای در این میان از دید دیگری می توان به این رخداد مهم سیاسی نگاه کرد.

در سال های سخت و پر فشاری که بر مردم گذشت، خیلی از آنانی که این ۸ سال با ایشان در مورد بی کفایتی دولت تدبیر و امید‌ صحبت می‌شد، انگشت اتهام را به سمت شورای نگهبان میبردند، که اگر آقای روحانی بد بود پس چرا تایید شد!؟ از مصلحت و ترجیح نظام بر جمهوریت در آن سال ها که صحبت به میان می‌آمد، رفته رفته کلمه مصلحت را به لودگی کشاندند تا رنگ باخت...

همان عده امروز شورای نگهبان را متهم می‌کنند که چرا از طیف آقایانی که ۸ سال مسبب وضع فعلی کشور بوده‌اند و عامل صدمه های جبران ناپذیر به بدنه نظام و انقلاب شدند کسی تایید نشد؟ آری، در کارنامه سیاسی انقلاب اسلامی همواره شاهد افراد سست عنصر و جریاناتی متزلزل بوده و هستیم که منافع شخصیشان ارجح بر نظام و انقلاب بوده و هست.

بدون شک، این تصمیم شورای نگهبان در مورد افرادی که بنا بر دلایل کافی اماره های لازم، که جهت ردِ صلاحیتِ قطعی این آقایان وجود داشت، به تکلیف خود عمل کرده و با نادیده گرفتن فشار لایه های قدرت جهت تایید و ورود عده ای که تنها چیزی در کارنامه آنان یافت نمیشد، مفهوم وطن پرستی و انقلابی گری بود، بر خلاف همه آراء و نظرات مخالف و هجمه ها علیه شورای محترم نگهبان، جنبه قاطعیت و صیانت این نهاد حساس را، از حقوق مسلم ملت ایران را تقویت و نمایان میسازد.

پر واضح است که مسئله مشارکت، از مسائل مهم انتخابات است و همگی در قبال این امر مهم موظف و مکلف هستیم، اما این به این دلیل نیست که در مسیر حق تخلف کنیم و سرنوشت یک ملت را به دست عده‌ای بسپاریم که با سیاست تحمیق، سال ها عده ای را جذبِ وعده و وعید های پوشالی خود کرده و بعد از روی کار آمدن بر مسند قدرت تنها چیزی که در در قاموس آنان نمی گنجید دغدغه مردم و حمایت از مستضعفانی بود که کور سوی امیدشان به این نظام مقدس بوده و هست. چرا که نا امید کردن مردم و سرد کردن آنان به آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی، گناهی نابخشودنی و خیانتی بزرگ است.

یک بار هم که شده سیاست جدیدی را رقم می زنیم و رویکرد جدیدی را در کارنامه سیاسی انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم و از این قاطعیت و صلابت در راستای اعتلا و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت میکنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها