أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۷۴۵۰
زمان انتشار: ۰۰:۳۸     ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که در تنظیم برنامه ها عقل و عقلانیت باید پشت برنامه باشد و نه زور.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، محسن مهرعلیزاده کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ای تلویزیونی با تاکید بر اینکه ما به دنبال رئیس و مرئوسی نیستیم اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور اینجاست که فکر کردیم که همیشه یک نفر باید ارباب باشد و به دیگری دستور دهد؛ حال آن فرد می‌تواند در هر سطحی از شهردار یک شهر کوچک تا رئیس یکی از قوا باشد.

وی با تاکید بر اینکه جمهور یعنی مردم افزود: جمهوری اسلامی به معنای حکومت مردم بر مردم بر اساس اسلام است. ۴۳ سال پیش وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد و وقتی مردم پای صندوق رای آمدند به جمهوری اسلامی رای دادند، این بدان معناست که همه مردم باید در بررسی مسائل و تنظیم برنامه‌ها مشارکت داشته باشند. در تنظیم برنامه ها عقل و عقلانیت باید پشت برنامه باشد و نه زور؛ همچنین دولت و دولت ها نمی‌توانند و نباید همه بار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور را خود بکشند و احساس کنند که مردم تماشاگر هستند؛ نتیجه این شیوه چیزی می‌شود که می‌بینیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با وجود گذشت ۴۳ سال از پسروزی انقلاب هنوز بحران آب در دو قدمی کشور است اما یک فکر اساسی در این زمینه نشده است؛ گفت: کارهایی از جمله سد سازی انجام شده اما آیا این میزان سد سازی و توجه به حفظ آب با الگوهای مصرف رها شده در همه زمینه‌ها نسبتی دارد؟ هرگز! به همین دلیل نیز چندین سال است شاهد نگرانی مردم نسبت به دریاچه‌های ارومیه، بختگان و ورزنه و مناطق مختلف کشور هستیم.
 
مهرعلیزاده با اشاره به اعمال قطعی برق طب روزهای اخیر خاطر نشان کرد: این روزها شاهد قطعی برق هستیم که واقعاً خنده دار است؛ در زمان جنگ شاهد قطعی برق نوبتی بودیم چون تمام زیربناها در زمان جنگ از بین رفته بود اما امروز چه بهانه ای برای این موضوع است؟ یا ما ضعف ساختاری اصول مدیریتی داریم یا ضعف عملکردی.

وی با تاکید بر اینکه به حساب نیاوردن مردم یکی از مشکلات کشور است گفت: امروز بیش از ۸۰ میلیون نفر زندگی میکنند اما بیش از ۳۰ درصد بیکار تحصیل کرده داریم؛ این یعنی سوء مدیریت و عدم کفایت در اجرا.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر در صنعت و تولید شاهدیم که همچنان یکسری بخشنامه‌های متناقض و متعارض وجود دارد و دست همه را بسته است؛ نتیجه این وضعیت تعطیلی بیش از ۱۰ هزار شهرک صنعتی از ۵۳ هزار شهرک صنعتی کشور می‌شود.

مهرعلیزاده ادامه داد:امروز در مجموع کل شرکت های صنعتی کشور با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و ۷۰ درصد ظرفیت معطل است و متعاقب آن کارگر، مهندس و کارمند بیکار و تولید متوقف شده است؛ از آن طرف دلار ۴۲۰۰ تومانی به بازار می‌ریزیم تا یکسری  بخشی از آن را بخورند و با بخشی دیگر از چین سنگ قبر، سنجاق قفلی، تسبیح و صلوات شمار وارد می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در کشور برخی اعتقادی به علم مدیریت  ندارند، به برنامه‌های خود در حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: باید سرمایه‌های سرگردان را بجای ورود به بازار مسکن و خراب کاری در این حوزه، به سمت تولید هدایت کنیم؛ برای این کار باید جلوی واردات بی رویه و عرضه ارز دولتی را بگیریم و از سوی دیگر تعرفه‌های گمرکی را افزایش دهیم تا حجم سنگین نقدینگی از دوش مسکن برداشته شود و وارد صنعت که حوزه‌ای مولد است، شود.

مهرعلیزاده در ادامه با انتقاد از عدم اجرای خصوصی سازی صحیح در کشور، گفت: در کشور آمدند خصوصی سازی کنند اما برخی سازمان‌ها از جمله تامین اجتماعی وارد کار شدند و به اصطلاح مجموعه‌های خصولتی را ایجاد کردند.


وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: متاسفانه سال قبل دولت با تصمیم غلطی که امیدوارم نیت خیری پشت آن بوده باشد، کاری کرد که سهامداران بزرگ حقوقی سهام خود را به مردم عرضه کردند و با مکانیزم‌هایی ارزش سهام را بالا بردند، معلوم بود که این ارزش مثل حباب درحال باد کردن است و با یک شوک این حباب ترکید و مردم بیچاره شدند. حال دوباره دولت مجبور شد از صندوق توسعه پول بردارد و به جبران خسارت کاری که شده است تخصیص دهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دولت شیشه ای یک شعار نیست، گفت: معتقدم باید بجای تبلیغ خمیر دندان و مسواک و یخچال در بیلبوردهای خیابانی، باید روی این تابلو ها مردم را در جریان وضعیت بودجه کشور و درآمد ها و مصارف و موجودی مالی کشور بگذاریم؛ با این کار مردم به ما اعتماد خواهند کرد.

مهرعلیزاده افزود: درباره افزایش قیمت بنزین مردم به حق ناراحت شدند و این موضوع روی زندگی مردم تاثیر گذار بود اما مردم چقدر از افزایش قیمت بنزین عصبانی بودند و چه قدر از به حساب نیامدن‌شان؟ و اینکه بگویند «من هم خبر نداشتم» ناراحت بودند؟ درحالی که مردم صاحب کشورند و مسئولان را انتخاب می‌کنند تا خدمت‌گذارشان باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هر یکماه یکبار مشروط بر اینکه تنها دو الی سه نفر همراهم باشند به شهرهای مختلف خواهم رفت، اظهار کرد: اگر صادقانه با مردم رفتار کنیم، اگر شرایط اقتصادی چندین برابر بدتر از وضع فعلی شود، مردم تحمل خواهند کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره رویکرد خود در حوزه مسائل سیاست خارجی گفت: رویکرد من در این حوزه توسعه محور است؛ برای من توسعه کشور در کلان و توسعه اقتصادی در شرایط فعلی یک اصل است و همه سیاست‌ها اعم از سیاست خارجی، مذاکره یا عدم مذاکره و خوش رویی و ترش رویی با خارجی‌ها در این راستا تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: ما بعنوان مسلمان و ایرانی میدانیم که تعامل و راه وسط رفتن روشی نیکو است؛ اما درباره کسانی که قصد کینه‌توزی دارند باید باضرب شصت قوی ظاهر شویم در ۸ سال دفاع مقدس نیز همین گونه ظاهر شدیم؛ دیدیم که حتی کشورهایی که امروز ادعای دوستی میکنند از جمله روسیه، چین، کره و ژاپن و بسیاری از کشورها همسایه به کمک صدام آمدند؛ ما در دوران دفاع مقدس چندین هزار شهید دادیم اما ایستادیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم، خاطر نشان کرد: در جنگ نظامی ۸ سال دفاع مقدس امکانات کمی داشتیم اما امروز همه نوع امکانات را در اختیار داریم؛ بنابراین مقابله کردن در این جنگ اقتصادی کار آسانی است.

وی با اشاه به سوابق کاری خود گفت: پیشینه من این اجازه را به من میدهد که به مردم بگویم بااین وضعیت اقتصادی اشتباه نکنیم و دوباره فردی کار نابلد با وجود محبوبیت رییس جمهور نشود، بلکه فردی باید رییس جمهور شود که دلسوز، پاک دست و کار بلد باشد تا مسائل کشور را پیش ببریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف برنامه دارم، اظهار کرد: من عنوان «دولت زندگی» را انتخاب کرده‌ام و این دولت ضد دولت مرگ، زور و تحکم، فشار و تحمیل عقیده است. مردم می‌خواهند یکبار در چند دهه زندگی را تجربه کنند. من دو دولت آقای خاتمی را به عنوان دولتی نمونه بعد از انقلاب می‌دانم؛ در آن دولت آرامش در کشور را بیشتر و تعامل با دنیا را خیلی خوب احساس کردیم و در دنیا مبلغ اندیشه گفت‌وگوی تمدن ها شدیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: اگر خدا کمک کرد و مردم به من بعنوان فردی که از جوانی‌اش با دلسوزی کار کرده است، رای دادند، من تحت عنوان دولت سوم آقای خاتمی، همان شرایط را با به بروزرسانی بازمی‌گردانم.


وی در پایان اظهار کرد: دولت من دولت خوان و بانوان محترم خواند بود و میانگین سن دولت من حداکثر ۴۵ سال خواهد بود.امیدپارم دولتی فراخور و سراپار مردم ایران و یک زندگی برازنده ایران تشکیل دهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها