امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۸۲۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۰۳ تير ۱۴۰۰
دو سال ممنوعیت از حضور در ورزشگاه
بعد از مدت‌های پیگیری باشگاه پرسپولیس در نهایت رای مربوط به حمله به اتوبوس این باشگاه پیش از دیدار با ذوب آهن اعلام شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ورزش سه، محرومیت دو ساله از ورود به استادیوم، تنها جریمه‌ای است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای خاطیان حمله نارنجکی به اتوبوس تیم پرسپولیس در نظر گرفته است. «مهرداد حسن پور و پارسا کریمی» نفراتی هستند که از سوی کمیته انضباطی به عنوان عاملان این حمله شناخته شده‌اند و حالا پس از حمله ای که اتوبوس پرسپولیس را تا آستانه واژگونی پیش برد، اجازه ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت.

 

نکته عجیب حکم کمیته انضباطی، این است که جرم مذکور اساسا در ورزشگاه رخ نداده و مشخص نیست که کمیته انضباطی بر چه اساسی این حکم را صادر کرده است. همچنین حتی اگر در ورزشگاه نیز رخ می‌داد، ابعاد ماجرا به شکلی هولناک و باورنکردنی بود که شاید نتوان کلیت آن را در افراد خلاصه کرد.

 

حمله‌ای که پیش از بازی پرسپولیس - ذوب آهن رخ داد، از سوی یک پل هوایی و با چند نارنجک انجام شد و علاوه بر خرد کردن شیشه های اتوبوس، صدای وحشتناکی را هم ایجاد کرد و به گفته شاهدان عینی و اعضای باشگاه پرسپولیس، اتوبوس را در موقعیتی قرار داد که اگر سرعت آن کمی بالاتر بود، منجر به واژگونی اش می‌شد. پس از این اتفاق باشگاه پرسپولیس شکایتی را تنظیم و تقدیم دادگاه کرد و در کمیته انضباطی نیز به ثبت رساند.

باشگاه پرسپولیس احتمالا انتظار داشت که گستره این حکم، باشگاه های اصفهانی را در بر گیرد یا حداقل کمیته انضباطی اشاره ای به این ماجرا داشته باشد اما در خروجی وبسایت فدراسیون فوتبال، نتیجه بررسی چنین آمده است: « کمیته انضباطی پس از بررسی تخلف مهرداد حسن پور و پارسا کریمی به دلیل پرتاب مواد محترقه و محرز شدن تخلف این افراد، اعلام کرد که هر کدام به مدت 2 سال از ورود به ورزشگاه های فوتبال و فوتسال کشور و جبران خسارات مالی وارده محکوم شدند و رای صادره قابل اجرا بوده و ظرف مهلت 7 روز از تاریخ این ابلاغ، قابل اعتراض نزد کمیته استیناف است.»

 

همچنین درباره شکایت پرسپولیس از ذوب آهن نیز اینطور آمده است: «همچنین در خصوص رسیدگی به شکایت باشگاه پرسپولیس از باشگاه سپاهان و تخلف احتمالی باشگاه ذوب آهن اصفهان با توجه به ضرورت تکمیل تحقیقات پرونده مفتوح خواهد بود.»

 

نکته مهم این است که جرم مرتکب شده توسط این افراد بسیار متفاوت از شعارهایی است که در ورزشگاه سر داده می‌شود یا پرتاب بطری و سنگ توسط حاضران در استادیوم. اتفاقی که رخ می‌داد، می‌توانست منجر به تلخ ترین اتفاق ممکن در فوتبال ایران بشود.

 

 

این حکم از آنجا متعجب کننده است که در حال حاضر و به دلیل شرایط کرونایی ورود هواداران به ورزشگاه ممنوع است و هنوز مشخص نیست این ممنوعیت چه زمانی پایان یابد. با این حال ورزشگاه های ایران از امکاناتی بهره نمی برند که حضور یا عدم حضور برخی هواداران خاص را در آن مورد شناسایی قرار داد. بنابراین می‌شود اینطور تفسیر کرد که کمیته انضباطی عملا در قبال یکی از مهمترین اتفاقات حاشیه ای فوتبال ایران در چند ماه گذشته هیچ واکنشی از خود نشان نداده است.

 

این در حالیست که به صورت ذاتی کمیته انضباطی باید با شدت عمل در اینباره کاری کند که در دفعات بعدی اتفاقاتی مشابه تکرار نشود اما طبق معمول موضع مصلحت جلوتر از قاطعیت در آرای کمیته انضباطی خودنمایی می کند. البته در اینباره گفته شده که کلانتری فلاورجان به صورت جداگانه به جرم این دو هوادار رسیدگی خواهد کرد اما در این زمینه هم خبر دقیق و امیدوارکننده‌ای در دست نیست.

 

 

توییت رسول بختیار فعال حقوقی فوتبال در مورد حکم کمیته انضباطی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها