أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۲۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۵ تير ۱۴۰۰
وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به تعهداتی که کشورش لازم است برای بازگشت به برجام انجام دهد مدعی شده پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران توافق در مذاکرات وین را دشوار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با یک رسانه آمریکایی گفته پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند توافق در مذاکرات وین برای بازگشت آمریکا به توافق برجام را دشوارتر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه «نیویورک‌تایمز»، بدون اعتنا به تعهداتی که کشورش باید برای بازگشت به برجام انجام می‌داده درباره احتمال خروج آمریکا از مذاکرات وین در نتیجه اختلافات پیش رو هم اظهارنظر کرده است.

او در این مصاحبه که بعد از دیدارش در پاریس با «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه انجام شده تصریح کرد: «اگر این روند ادامه پیدا کند و اگر آنها از سانتریفیوژهای بیشتری در سطوح بالاتر و بالاتر استفاده کنند به نقطه‌ای خواهیم رسید که بازگشت به برجام به عنوان یک موضوع عملی بسیار دشوار خواهد شد.»

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه زمانی ممکن است دولت آمریکا از گفت‌وگوهای هسته‌ای کنار بکشد گفت: «نمی‌توانم درباره آن تاریخ تعیین کنم، ولی آن روز دارد نزدیک‌تر می‌شود.»

تا کنون 6 دور مذاکره در شهر وین برای مشخص کردن شرایط بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام انجام شده اما این گفت‌وگوها تا کنون به نتیجه ختم نشده‌اند. طرف‌ها ضمن تأکید بر حصول پیشرفت در گفت‌وگوها از باقی ماندن پاره‌ای اختلافات جدی خبر داده‌اند. 

لودریان، ساعاتی قبل‌تر در یک کنفرانس خبری مشترک هشدار داد که «اختلافات جدی» با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور باقی است. او بعد از دیدار با بلینکن تلاش کرد توپ برای بازگشت به برجام را در زمین ایران بیندازد و گفت که طرف‌ها منتظر تصمیم نهایی ایران برای بازگشت به برجام هستند. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال 1397 اعلام کرد به مشارکت آمریکا در برجام که یک توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد است پایان می‌دهد. او بعد از خروج از این توافق، سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داد و پیش‌بینی کرد این سیاست می‌تواند به زودی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای برجام وادار کند. 

پیش‌بینی ترامپ محقق نشد و مقام‌های دولت فعلی آمریکا به ریاست جو بایدن بارها به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کرده‌اند. با وجود این، دولت بایدن هنوز به تعهدات خود برای بازگشت به برجام عمل نکرده و عملاً مسیر دولت پیشین آمریکا را ادامه داده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها