امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۸۸۵۲۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۱۰ تير ۱۴۰۰
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و یک مقام ارشد سنتکام در خصوص تردد دریایی در منطقه غرب آسیا رایزنی کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل ازبه گزارش فارس، «نایف الحجرف»  دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس شامگاه چهارشنبه در شهر «ریاض» با «چارلز کوپر» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» این دو در مورد راه‌های تقویت امنیت و ایمنی آبراه‌ها و ناوبری دریایی در منطقه گفت‌وگو کردند.

در بیانیه شورای همکاری‌های خلیج فارس در این زمینه آمده است که این  گفت‌وگوها بر اهمیت افزایش همکاری در امنیت دریایی و در چارچوب راهبرد مشارکت بین شورای همکاری خلیج فارس و ایالات متحده متمرکز بود.

این دیدار در حالی صورت گرفت  که جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بارها تاکید کرده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشورهای همسایه تامین می‌‌شود.

به نوشته این روزنامه چاپ ترکیه، در این بیانیه آمده است، دو طرف همچنین در زمینه های همکاری مشترک برای اطمینان از ایمنی و آزادی تردد دریایی در خلیج فارس بحث وگفت‌وگو کردند.

کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان شماری از پایگاه های نیروی دریایی، هوایی و زمینی ایالات متحده از جمله ناوگان پنجم دریایی در بحرین هستند.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تاکید کرد که  امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند، بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

رسانه‌ها در روزهای گذشته از پیوستن شماری از نظامیان ایتالیا به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس خبر دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها