أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۵۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۰ تير ۱۴۰۰
کارآفرین برتر استان فارس با انتخاب عرصه تولید و اشتغال در زمینه قارچ دارویی موفق شده به اشتغالزایی و کسب درآمد میلیونی برسد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، حتما شما هم قصه‌ افراد موفق را زیاد شنیده‌اید، آدم‌هایی که از صفر شروع کردند و امروز بر قله‌های موفقیت ایستاده‌اند اما در این مسیر با سختی‌ها و گاه شکست‌های زیادی همراه بوده، مواردی که چندان دیده یا گفته نمی‌شود اما برای رسیدن به موفقیت ناگزیر از شکست هستیم.

تجربه کارآفرینان برتر نشان می‌دهد که کارآفرینی یعنی برداشتن قدم‌های کوچک اما در این راه استمرار و خستگی‌ناپذیری مهم است، مواردی که در اغلب تجربه کارآفرینان استان فارس نیز دیده می‌شود. حسن اسماعیلی مزیدی، کارآفرین برتر استان فارس و فعال در عرصه تولید قارچ دارویی نمونه و مصداق عینی این مطالب است. 

وی در گفت‌وگو با تسنیم از شروع کارش سخن گفت که از سال 92 با مبلغ 34 هزار تومان و در یک محیط 3 در 4 با قارچ خوراکی کار خود را آغاز کرده است. این کارآفرین برتر استان فارس که امروز به بزرگترین مجموعه تولیدکننده قارچ دارویی جنوب کشور تبدیل شده معتقد است که در این راه نباید از سختی و شکست ترسید. 

اسماعیلی پس از شروع به کار تحصیلات خود را در زمینه کشاورزی تا مقطع ارشد ادامه می‌دهد و پس از آن تصمیم می‌گیرد که از قارچ خوراکی به قارچ دارویی روی آورد و امروز در 4 واحد 120 متری با ظرفیت تولید 45 تن قارچ برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است. 

توسعه کار از اهداف این کارآفرین برتر استان فارس بوده به همین منظور از تجربه و دانش خود را در کنار دعوت از یک سرمایه‌گذار قرار داده و بناست که کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 300 تن قارچ در نیمه دوم امسال افتتاح کند که با این کار اشتغالزایی برای 35 نفر به صورت مستقیم انجام می‌شود. 

به گفته وی در حال حاضر اشتغالزایی غیرمستقیم ناشی از کار کنونی و در آینده توسعه کار بیش از تعداد ذکر شده است و به نوعی با هر کارآفرینی زنجیره‌ای از اشتغال اسجاد می‌شود که از این جهت توجه به کارآفرینی و فعالان این عرصه مهم است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها