کد خبر: ۴۸۸۵۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۲ تير ۱۴۰۰
حزب‌الله و شماری از مسئولان فلسطینی در نشستی بر تعهد به گزینه مقاومت به‌عنوان تنها راه آزادی فلسطین و بازگشت ملت آن به سرزمین اصلی خود تأکید کردند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم و به نقل از روزنامه البناء، روز گذشته هیئتی از حزب‌الله به‌ریاست «حسن حب‌الله» مسئول روابط فلسطینی در حزب‌الله با «معین حامد» دبیرکل سازمان «الصاعقه» (از گروه‌های مبارز فلسطینی) در لبنان دیدار کرد و دو طرف اوضاع داخلی و عربی و شرایط آوارگان فلسطینی در داخل لبنان را مورد بررسی قرار دادند.

تأکید حزب‌الله و مسئولان فلسطینی بر تعهد به گزینه مقاومت برای آزادی فلسطین

نتایج نبرد شمشیر قدس و پیروزی بزرگی که گروه‌های مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی به دست آوردند نیز از دیگر مباحث مورد گفتگو در نشست مذکور بود.

طبق بیانیه حزب‌الله مسائل اجتماعی و اقتصادی فلسطینیان در اردوگاه‌های لبنان و بازگشت شرافتمندانه آنها به سرزمین‌شان در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

حاضران در این نشست بر ضرورت اتحاد فلسطینیان از طریق تقویت همبستگی بین گروه‌های مقاومت فلسطین و محور مقاومت به‌رهبری جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی که هدف آن تجزیه امت اسلامی و ایجاد اختلاف میان آنهاست تأکید و اعلام کردند که ایستادن در سنگر مقاومت تنها راه بازگشت فلسطینیان به سرزمین اصلی خود و آزادسازی فلسطین و مقدسات آن است.

از سوی دیگر «حسین النمر» مسئول حزب‌الله در منطقه البقاع در جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه شهرداری‌ها و شماری از پزشکان و مهندسان و داروسازان این منطقه تأکید کرد: ما همگی در حزب‌الله در راستای خدمت به مردم و ایستادن کنار آنها به‌ویژه خانواده‌های آسیب‌پذیر تلاش می‌کنیم و برنامه‌های ما همواره در راستای حل مشکلات آنهاست. در این شرایط دشوار که مردم گرفتار آن هستند حزب‌الله دستگیری از آنها را وظیفه خود می‌داند.

در این جلسه فعالیت‌های مربوط به گسترش شبکه آب در این منطقه و کاهش مشکلات شهروندان نیز مورد گفتگو قرار گرفت.

تأکید پاپ بر حفظ ثبات لبنان

روز گذشته همچنین «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان دیدار با رهبران مسیحی لبنان در واتیکان از مقامات این کشور خواست که منافع شخصی و حزبی‌شان را کنار بگذارند و برای برقراری صلح و ثبات در کشورشان تلاش کنند.

پاپ گفت: من بار دیگر تکرار می‌کنم این مهم است که صاحبان قدرت سرانجام و مقتدرانه تصمیم بگیرند که برای صلح واقعی کار کنند و نه برای منافع خود.

وی افزود: لبنانی‌ها ناامید و خسته شده‌اند و به اطمینان، امید و صلح نیاز دارند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین تأکید کرد: نباید از لبنان و خاورمیانه برای تحقق منافع خارجی سوءاستفاده شود.

سعد حریری، رئیس جریان المستقبل که از وی به سیاستمدار نزدیک به عربستان یاد می‌شود، روز ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی (اول آبان ۹۹) درپی رایزنی «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با جریان‌های سیاسی پارلمان، مأمور تشکیل دولت جدید شد اما تاکنون در سایه اختلاف با نهاد ریاست‌جمهوری و رئیس‌جمهوری لبنان درباره ترکیب کابینه در انجام مأموریت خود ناکام مانده است.

به‌عقیده شماری از ناظران، دخالت‌های بازیگران خارجی از جمله آمریکا، عربستان، امارات و فرانسه در امور داخلی لبنان و روند تشکیل دولت از جمله عوامل حل‌نشدن بحران سیاسی لبنان است و این دخالت‌ها باعث کارشکنی در امر تشکیل دولت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها