أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۸۷۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۱۴ تير ۱۴۰۰
کاربران شبکه های اجتماعی به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان واکنش نشان دادند

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری 598، استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر علاوه بر مشکلات کم آبی، از کمبود امکانات درمانی و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا رنج می‌برد‌؛ به طوری که اگر وضعیت به همین منوال پیش برود با فاجعه ی بزرگی رو به رو خواهیم شد.

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، روز پنجشنبه هفته گذشته در ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: "در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با کمترین امکانات در حال مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا هستیم."

وی بیان کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان سیستان و بلوچستان بیمارستان ندارد و بعضا نیاز است فرد برای درمان و رسیدن به بیمارستان بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که همین امر موجب شده بیماران به علت بُعد مسافت در شرایط بدحال به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

واکنش کابران مجازی به شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان

در پی شدت بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز نسبت به مشکلات و معضلات شیوع این بیماری به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

کاربری در حساب خود با بحرانی توصیف کردن وضعیت شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان  نوشت: "ما انتظار داریم که اقدام ملی برای کمک به وضعیت استان شود چون در صورت کمک نشدن شرایط می‌تواند به دیگر نقاط کشور تسریع پیدا کند."

یک فعال رسانه ای بلوچستانی وضعیت کرونا در سیستان وبلوچستان را یک تراژدی غمبار عنوان کرد و در حساب توییتر خود نوشت: " کرونا تقریبا هر 90 دقیقه یک قربانی می‌گیرد و هر ساعت تست 50 نفر مثبت می‌شود."

این کاربر با شلوغ توصیف کردن یکی از قبرستان ها نوشت: " کرونا در سیستان و بلوچستان کار مردم را از جست‌وجوی تخت خالی در بیمارستان‌ها، به جست‌وجوی قبر خالی در گورستان‌ها کشانده است.در "بهشت محمد رسول‌الله" زاهدان آنقدر شلوغ و نوبت تدفین طولانی است که عده‌ای پیکر عزیزان‌شان را برمی‌دارند و راهی قبرستان‌های روستاهای اطراف می‌شوند."

واکنش کابران مجازی به شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان

یک فعال محلی دیگر نیز در صفحه شخصی خود نوشت: ” از کاسبان روستایی که در شهرها رفت و آمد دارند، ملاقات کردم، گفتم شرایط معیشتی همه رو درک می‌کنیم، ولی این‌بار مسئله مرگ و زندگی است، برای زنده ماندن خود و خانواده‌مان این‌بار در خانه بمانیم؛ دل کسی به ما نمی‌سوزد، ما و کرونا تنها ماندیم، بجنگیم؛ همگی لبیک گفتند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها