يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۸۷۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۵ تير ۱۴۰۰
مجمع هم افزایی جوانان انقلابی با صدور نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی اعلام کرد: تمرکز قدرت در هیات دولت و حضور مدیران شاخص در پایتخت با هر توجیهی موجب شده که بعد از ۴۲ سال هنوز موفق به رفع محرومیت استان‌هایی همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان نشده ایم.

به گزارش پایگاه 598، متن نامه مجمع هم افزایی جوانان انقلابی خطاب به آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب دولت سیزدهم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر رئیس جمهور محترم منتخب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای رئیسی

سلام علیکم؛

ضمن عرض تبریک خدمت ملت شریف و با عزت ایران اسلامی برای قبول مسئولیت اجتماعی و شرکت در انتخابات و تلاش در جهت کنار زدن ناکارآمدی‌ها به استحضار می رساند که مشارکت اجتماعی در انتخابات ۲۸ خرداد نشان از امید مردم برای بهبود شرایط کشور و اعتماد به رئیس جمهوری مکتبی برای تغییر شرایط به نفع مردم را دارد.

همانگونه که مستحضر هستید انباشت ناکارآمدی‌ها و تصمیمات غلط در طول یک دهه گذشته از یک سو و از سوی دیگر تمرکز قدرت در یک لایه ثابت و عدم تحول نسلی در مدیران کشور و فاصله گرفتن مدیران از ارزش‌های انقلاب در طول سالیان گذشته موجب کاستی‌ها و مشکلات عدیده ای برای مردم و به طور خاص قشر مستضعف و محروم جامعه شده است. پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، عدم رفع محرومیت و مشکلات مردم در استان‌های محروم نشان از آن دارد که با تداوم الگوهای مدیریتی گذشته و مدل توزیع ثروت در کشور و بروکراسی دیوان سالار اداری امکان حل این مشکلات وجود ندارد.

در اندیشۀ سیاسی امام علی (ع) نقش اصـلی در حکومـت برای مردم است؛ بدین معنی که حکومت بدون مردم و بدون خواست آنان تحقق نمی یابد و حکمرانی خوب در دولت اسلامی در پنج بعد مشارکت اقتصادی، استقلال و آزادی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد، حاکمیت قانون و کارایی و اثربخشی دولت بدون پشتوانه و همراهی مردم محقق نمی‌گردد و پرسش اصلی اینجاست که شیوه و ایده پیاده سازی عدالت در دولت سید ابراهیم رئیسی چگونه است؟ و چه تفاوتی با دولت‌های گذشته در انقلاب اسلامی دارد؟

اقتصاد و معیشت مردم، قربانی اصلی قواعد سیاست‌ورزی غلط و ضعیف بودن شیوه مدیریت و روش پیاده سازی قدرت در کشور در سال‌های گذشته بوده است که بر اساس متن بیانیه گام دوم و شاخصه‌های کارآمدی و اثری بخشی در این بیانیه، برای تغییر وضع موجود راهی جز تغییر شیوه حکمرانی و اصالت دادن به نقش مردم و بهره گیری از قدرت عظیم جوانان جهادی و نخبه و بی ادعای انقلابی برای تغییر وضع فعلی کشور را نداریم.

تغییر روش‌ها و اصلاح شیوه حکمرانی، پیش‌شرط بهبود اقتصاد کشور است که به این منظور از سوی مجمع هم افزایی جوانان انقلابی پیشنهاداتی کاربردی بحضورتان اعلام می گردد:

1-بهترین راه عبور از مشکلات و رفع محرومیت‌ها در کشور آزادسازی ظرفیت‌های مردمی و فعال نمودن تمام استعدادها و توانمندی‌های گروه‌های جهادی در کشور است که به رغم تلاش‌های ارزشمند گروه‌های جهادی، به علت عدم حمایت صحیح از جهادی‌ها و وجود سازوکارهای اداری و ضابطه‌‌های حاکم در کشور، اثربخشی این فعالیت‌ها در حد مطلوب و قابل انتظار نمی باشد. لذا به منظور حمایت، پشتیبانی و جهش فعالیت‌های جهادی و اثر بخشی و کارایی حداکثری این ظرفیت‌ها پیشنهاد می شود که بر اساس اصل 124 قانون اساسی این مهم در جایگاه معاون رئیس جمهور دنبال گردد و معاونت امور جهادی در نهاد ریاست جمهوری در جایگاه معاون و یا دستیار ویژه رئیس جمهور تشکیل گردد.

2- تمرکز قدرت در هیات دولت و حضور مدیران شاخص در پایتخت با هر توجیهی موجب شده که بعد از ۴۲ سال هنوز موفق به رفع محرومیت استان‌هایی همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان نشده ایم. لذا تغییرات در شیوه حکمرانی به نفع مردم می‌باید با رویکرد تمرکز زدایی قدرت از پایتخت و کنار زدن روندهای قبلی می باشد.

در این خصوص پیشنهاد می‌شود شاخص ترین مدیران کشور را برای رفع محرومیت‌ها به استان‌ها و شهرستان‌های کشور مامور کنید که قطعا در بازگرداندن اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و همخوانی شعارها و وعده‌ها با عملکرد دولت‌ها نقش بسزایی خواهد داشت. چه الگویی بهتر از حاج عبدالله والی که بشاگرد را برای خدمت به مستضعفین انتخاب کرد و خوب است که خیل مدیران مشتاق خدمت در دولت سیزدهم را برای رفع محرومیت‌ها به مناطق، بخش‌ها و شهرستان‌های محروم کشور مامور نمایید.

3-شعار کار و کارآمدی در راس وعده‌های انتخاباتی شما قرار داشت و لذا ضروری است در ارزش گزاری‌ها برای انتخاب مدیران در کشور این مهم مورد توجه قرار گیرد. لذا پیشنهاد می‌شود سیمای کارگزاران دولت ایران قوی و مرام نامه قبول مسئولیت مدیران دولت خود را طبق شعارهای انقلاب و مبانی دینی تبیین و ابلاغ نمایید.

مدیرانی انتخاب کنید که به جای کت و شلوار لباس کار بر تن کنند، مدیرانی انتخاب کنید که برای خدمت خالصانه به مردم از سطح معمول حقوق و مزایا برخوردار باشند که در این خصوص "طرح مفصلی تحت عنوان یکسان سازی حقوق کارگزاران دولتی" با اهداف چند وجهی اقتصادی- اجتماعی و توجه به قوانین سازمان امور استخدامی کشور توسط پژوهشگران جوان اقتصادی در اندیشکده قصد آماده شده که قابل ارائه می باشد.

هنوز الگوهای رفتاری مدیران جهادی دهه ۶۰ در دریافت کمترین میزان حقوق و بیشترین تلاش و جهاد و خدمت رسانی را پیش رو داریم و احیای این رویا در توان جنابعالی است. ان شاء الله به مدد حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف امید مردم ایران با خدمات دولت حضرتعالی روز افزون شده و اعتماد گسترده مردم انقلابی ایران، جهشی بزرگ را در گام دوم انقلاب پدید آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها