أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۸۸۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۷ تير ۱۴۰۰
در پی سیاست‌های روسیه برای حذف دلار از تجارت جهانی، صندوق ثروت ملی این کشور، دلار را از ذخایر خود به طور کامل حذف کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس و به نقل از راشاتودی، وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد: روسیه دلار آمریکا را از ذخایر صندوق توسعه ملی به طور کامل حذف کرد و عملاً سهم ارزهای مانند یور، یوآن چین و طلا را افزایش داد.

وزیر اقتصاد روسیه در بیانیه رسمی اعلام کرد سهم دلار آمریکا در صندوق ثروت ملی این کشور، از 35 درصد به صفر رسیده و سهم پوند انگلیس نیز به 5 درصد کاهش یافت، اما سهم یورو و یوآن چین به ترتیب به 39.7 و 30.4 درصد افزایش یافت. سهم ین ژاپن هم 4.7 درصد و سهم طلا به 20.2 درصد افزایش یافت.

وزیراقتصاد روسیه تصریح کرد که ارزهای یوآن و یورو به عنوان ارز جایگزین دلار منظور شده و پیش‌بینی می‌شود که طلا به عنوان یک سرمایه مهم ظرفیت زیادی به منظور حفظ سرمایه‌گذاری‌ها در صندوق ثروت ملی و جلوگیری از خطرات تورم نقش خواهد داشت.

وزیر اقتصاد این کشور همچنین تأکید کرد که آخرین اقداماتشان برای اطمینان از سلامت صندوق ثروت ملی در تغییرات مؤلفه‌های اقتصاد کلان و اتفاقات ژئوپلتیکی منطقه است و همچنین تصمیمات دیگری  برای حذف دلار از اقتصاد روسیه منظور خواهد شد. 

وی همچنین تأکید کرد که تصمیمات مشابهی نیز در بانک مرکزی روسیه برای حذف دلار اتخاذ می‌شود.

پن‌کین معاون وزیر خارجه روسیه در ماه آوریل به خبرنگاران گفت: تنش‌های سیاسی بین واشنگتن و دیگر کشورها وجهه دلار را در بازارهای جهانی بسیار کمرنگ کرده است. 

پن‌کین گفت: تحریم‌های آمریکا و سیاست‌های اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی اعتبار استفاده از دلار را از بین برده و اولویت را به سمت ارزهای دیگر سوق داده است. 

وی تأکید کرد که کشورها اکنون در مرحله‌ای هستند که اقداماتی را برای جلوگیری از خطرات اقتصادی و نیز از دست دادن تراکنش‌ها باید انجام دهند و در این میان استفاده از سایر ارزها به جای دلار در تجارت‌های جهانی می‌تواند این اطمینان و اعتماد را به کشورها بدهد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها