أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۹۳۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۲۶ تير ۱۴۰۰
کاخ سفید در بیانیه‌ای از دیدار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق در واشنگتن در تاریخ ۲۶ جولای (چهارم مرداد ماه) خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، کاخ سفید بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز ۲۶ جولای (چهارم مردادماه) میزبان «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر الکاظمی، دور چهارم گفت‌وگوهای راهبردی واشنگتن-بغداد برگزار می‌شود و قرار است در آن بار دیگر موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

پارلمان عراق دو روز بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در فرودگاه بغداد به دست آمریکایی‌ها، طرح خروج این نظامیان را تصویب کرد. طی این مدت، طرفین سه دور گفت‌وگوها را به صورت حضوری و غیر حضوری به منظور دستیابی به مکانیزیمی در این باره برگزار کردند.

سومین دور مذاکرات راهبردی بغداد-واشنگتن که نخستین آنها پس از ریاست جمهوری «جو بایدن» بود، ماه آوریل گذشته به ریاست وزیران امور خارجه دو کشور و به ‌صورت مجازی برگزار شد.

منابع رسانه عراقی می‌گویند که الکاظمی احتمالا در دور چهارم این گفت‌وگوها از واشنگتن بخواهد در خروج نظامیان آمریکا از عراق تسریع کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها