أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۰۱۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
امروز جیب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از حضور ایران و چند کشور دیگر در عملیات اطفاء حریق جنگل‌های این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، در پی آتش سوزی‌های وسیع در غرب، جنوب غربی و برخی مناطق جنوبی ترکیه ایران برای کمک به دولت ترکیه هواپیمای آب پاش اعزام کرد.

در همین راستا رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع از انجام اولین عملیات اطفای حریق در جنگل‌های ترکیه توسط نیرو‌های مسلح ایران در آن کشور خبر داد.

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا افزود: "عصر شنبه تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش نشان طراحی شده به دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت ۴۰ تن آب در شهر مولا ترکیه حضور یافت. "

او به افزایش آتش با وزش باد‌های منطقه‌ای و گسترش آتش به مناطق دیگر اشاره کرد و گفت: «با هماهنگی‌های به عمل آمده امیدواریم با اضافه نمودن ظرفیت دو بالگرد دیگر در روز‌های آتی به منطقه، بتوانیم به اطفای حریق مناطق بیشتر و جلوگیری از پیشرفت آتش کمک نماییم.»

او تاکید کرد: "کیفیت حضور تیم ایرانی، کار را نسبت به دیگر تیم‌های اعزامی از کشور‌های همسایه متمایز می‌کند واین افتخار ایرانی و ایران است. "

امروز هم رجیب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از حضور ایران و چند کشور دیگر در عملیات اطفاء حریق جنگل‌های این کشور خبر داد.

اعزام هواپیما و بالگرد آب‌پاش از ایران به ترکیه

اردوغان که شنبه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی به شهر ماناوگات در استان آنتالیا سفر کرده بود، در سخنانی با موفق دانستن عملیات اطفای حریق گفت: ''با اعزام هواپیما‌های آتش نشان از جمهوری آذربایجان، روسیه، اوکراین و به تازگی از ایران، تعداد هواپیما‌های آتش نشان افزایش یافته است. ''

وزارت دفاع ملی ترکیه هم تصویر هواپیمای آب پاش ایران را در توییتر منتشر کرده است. در این تصاویر، هواپیمای ایلیوشین ۷۶ متعلق به ایران در پایگاه دریایی آکساز در جنوب غربی ترکیه دیده می‌شود.

بر اساس توییت وزارت دفاع ملی ترکیه، این هواپیما از ظرفیت حمل ۳۰ تن آب برخوردار است.

در همین حال بنا به گفته محمد فرازمند سفیر ایران در ترکیه امروز یکشنبه بالگرد‌های اطفاء حریق وزارت دفاع ایران به ترکیه اعزام می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها