أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۱۹۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
جمهوری اسلامی ایران بدون تعارف‌های دیپلماتیک با تروریست‌ها و عوامل مخل امنیت ملی برخورد کرده و خارج از مرزهایش ضربه پیش‌دستانه می‌زند.

به گزارش پایگاه 598، سپیده دم روز پنجشنبه تعدادی از مقرهای گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان هدف آتش سنگین قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از حمله هماهنگ نیروهای مقاومت به محل استقرار و جلسه سران گروهای تروریستی در منطقه کردستان خبر داده است. در این بیانیه آمده است: «اقدام سپاه پاسداران در واکنش به اعزام تیم های متعدد تروریستی، ایجاد نا امنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه صورت گرفته است.»

در این عملیات موفق مناطقی در اقلیم کردستان عراق، از جمله سیده کان؛ چومان و حاجی عمران عراق هدف حملات پهپادی قرار گرفته و خسارات سنگینی به عقبه تروریست‌ها وارد شده است. وب سایت کردستان مدیا نزدیک به یکی از گروهک های تروریستی در تائید خسارت های سنگین به عوامل خود نوشته است که از زمین و هوا ضربات سختی به مزدوران حزب دموکرات وارد شده است. شبکه تلویزیونی رودوا نیز در تشریح ضرب شست مقاومت به تروریست‌ها در گزارشی عنوان کرد که این حملات به صورت نقطه زنی و دقیق صورت گرفته و هیچ غیر نظامی آسیب ندیده است.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدراران پیش از پاکسازی منطقه از تروریست ها از رهبران اقلیم کردستان خواسته بود تا با تکیه بر حسن همجواری و روابط حسنه مانع از جولان دادن گروه های معاند در اطراف مرز ایران شوند. هفته گذشته یکی از همین گروه های تروریست با سپاه بیت المقدس استان کردستان درگیر شده بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از انجام عملیات با رایزنی دیپلماتیک از مقامات دولت در بغداد خواسته است گروه های تروریست را از منطقه تحت کنترل خود اخراج کنند؛ علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی، در دیدار با وزیر خارجه عراق خواسته های صریح ایران و نوع واکنش ایران را به صورت صریخ و شفاف به اطلاع عراقی ها رسانده است. ایران چه دراقدام نظامی اخیر و چه در پاکسازی سال ۱۳۹۷ پیش از هر گونه اقدام نظامی هشدار های و توصیه های لازم را به مقامات عراقی و اقلیم کردستان داده است.

در آن سال نیروی هوافضای سپاه با هفت موشک کوتاه برد زمین به زمین فاتح ۱۱۰ مقر فرماندهی تروریست های حزب دموکرات در کوی سنجق را مورد اصابت قرار داده و با عملیاتی دقیق ۱۵ تن از رهبران و اعضای ارشد این گروهک را به درک واصل کرده است.

عملیات مقتدرانه اخیر سپاه در مناطق مرزی غرب و شمال کشورمان صورت گرفته؛ اما دارای ملاحظات قابل توجهی در سطح بین المللی و نیز منطقه است.

۱- عملیات نقطه زنی و پهپادی سپاه پاسداران اگرچه تروریست ها در غرب کشور را هدف قرار داده است ؛ اما پیامی بلند و با برد بالا برای دشمنان و مزدوران وابسته به آن ها در سراسر منطقه دارد. از ته مانده های گروهک ریگی در پاکستان تا داعشی‌های منتقل شده به افغانستان همگی در شعاع عملکرد ما قرار داشته و کوچکترین تلنگر را با سهمگین‌ترین اقدام پاسخ می دهیم.

اخیرا آمریکایی ها، کارت بازی با داعش خراسان را برای برهم زدن ثبات در کابل فعال کرده اند؛ تروریست‌های فراری در نظر دارند، تا با افزایش ضریب بی نظمی بار دیگر به فرصتی برای بازگشت به آسیای میانه پیدا کنند. جمهوری اسلامی ایران با نیت خوانی از دشمن رزمایشی پیش روی آن ها برگزار کرده است.

۲- جمهوری اسلامی ایران بدون تعارف های دیپلماتیک با تروریست ها و عوامل مخل امنیت ملی برخورد کرده و خارج از مرزهایش ضربه پیش دستانه می زند. همسایگان ما یا باید در تامین منطقه ای مشارکت کنند، یا اجرای آن را به ایران واگذار کنند.

۳- حملات سهمگین موشکی سپاه پاسداران در سال‌های اخیر نمایشگاه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر دوستان و دشمنان خود بوده است. سپاه نشان داده است که قادر است از نزدیک ترین مواضع مانند مقر یک گروه تروریستی تا ابرپایگاه‌های مستحکم تروریست های سنتکام در دورترین نقطه را به زیر سایه شعاع راداری خود آورده و هژمونی دشمن را زیر پا خرد کند.

۴- هر بار جمهوری اسلامی ایران هدفی در اقلیم کردستان را مورد اصابت قرار دهد؛ تنها چند مزدور را به هلاکت نرسانده است، بلکه پایه های رژیم صهیونیستی را لرزانده است. از سال ۱۹۶۱ تا به امروز منطقه اقلیم کردستان به لانه موساد تبدیل شده و رهبران کرد ارتباطات گسترده با این رژیم گرفته اند. موشک های فرود آمده در چومان اخطاری مهم برای پایگاه الحریر دارد.

۵- عملیات نظامی در مرزهای غربی نشان داد؛ این روزها مانیتورینگ ایران تنها به روی مرزهای شرقی نیست و به دقت همه نقاط در منطقه را تحت رصد دارد.

۶- دشمن به میزان توانایی های دفاعی ایران واقف است؛ ویپین نارانگ کارشناس آمریکایی امور نظامی و استاد مطالعات امنیتی دانشگاه «ام آی تی» دراین باره می گوید: موشک های بالستیک کوتاه برد ایران بسیار دقیق است، خوب می دانیم که دقت و برد آن ها چقدر واقعی است؛ سپاه پاسداران در تولید این موشک ها انقلابی در جهان کرده است؛ حملات اخیر خشتی دیگر بر دیوار بلند بازدارندگی دفاعی کشور گذاشته است.

سال ۲۰۱۷ مرکز تحقیقات لندن که یک اتاق فکر در شهر نیویورک است و به روی مسائل ایران به صورت موردی و تحصصی مطالعه می کند، از مصطفی هجری دبیر کل گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان و عبدالله مهتدی رهبر کومله دعوت کرد تا برای گفتگو به آمریکا سفر کنند.

پس از آن دیدارها الی ام گولد مشاور ارشد این مرکز به وب سایت کردستان ۲۴ می گوید: ما باید اقدام قاطع علیه ایران انجام دهیم؛ اما سوال آن است که چگونه؟ مامور امنیتی آمریکایی ادامه می دهد: یک گزینه آن است که در مرزهای غربی کردها را فعال تر کنیم. پس از آن دیدارهای رهبرحزب دموکرات اعلام اقدام نظامی علیه کشور کرد!

حمله اخیر سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها باعث شد آمریکایی ها دست پخت سه سال قبل خود را میل کنند. به زودی سریال شکست های آمریکا در منطقه با فرار دست جمعی سربازان گروهک سنتکام از نزدیکی مرزهای ایران و نابودی مزدورانشان تکمیل می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها