أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۳۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

پایگاه 598: نگرانی‌های یک حامی به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمور منتخب

۱- اول از همه می‌خواهیم به اشتباه خود اعترافی کنیم. اشتباهی که علیرغم تذکرات رهبر معظم انقلاب در امر بصیرت افزایی و انتخاب درست در بزنگاه‌های انتخاباتی ۹۲ و ۹۶ بر راه غلط رفته خود اصرار ورزیدیم و وضعیتمان آنی شد که اینک همه ما مردم و هم بانیان و مسبان آن هم شاهد و ناظر آن هستند. شاید ما مردم در برهه ۸ ساله گذشته شایستگی ها‌ی خود را درامر پاسداری از انقلاب و خون شهدای عزیز و برکات و نعمات امنیت و استقلال را از دست داده بودیم که بر ما این جماعت حکمفرما شدند و اگر نبود تدابیر رهبری عزیز و تلاش مدافعان امنیت و استقلال کشور امروز شاهد صحنه‌هایی فجیع‌تر از سوریه و عراق و یمن و... بودیم. پس اول ما باید با استغفار از راه رفته بازگشته و توبه و انابه به درگاه احدیت و تجدید پیمان برای ادامه راه درستی که بر آن خون‌ها دادیم نماییم.

۲- سه انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم و دوره چهارم شورای شهر و روستا نشان داد که ملت ایران با انتخاب انقلابیون راستینی، چون شما و یاران و همفکرانتان قصد دارند تا قطار انقلاب را به ریل عزت و افتخار کم رنگ شده باز گردانند لذا سکان هدایت قوه مجریه و غیر مستقیم شورای شهر و روستا را به شما سپردیم تا بار دیگر چرخ‌های راکد اقتصاد و معیشت و تمدن اسلامی و اتکاء به فرهنگ اسلامی – ایرانی را به حرکت در آوریم.

۳- اگر معیشت ضعفا از این وضعیت اسفناک بهتر بشه، حقیقتا آقای رئیسی کاری کرده اید کارستان. قطعا و یقینا دل حضرت صاحب الزمان (ع) را شاد میکنید. در ۸ سال گذشته روزی را با آرامش نگذرانیدیم که فردایش خیالمان راحت باشد در معیشتمان تغییری فاجعه آمیر رخ نداده باشد. بسیاری از پدران شرمنده خانواده خود شدند و بسیاری از مادران شرمگین سفره خالی فرزندان خود و زوج‌های بسیاری ازدواجشان یا به تعیوق افتاد و یا کلا بهم خورد. سوگمندانه کانون گرم خانواده‌هایی هم از هم پاشید. بیکاری به اوج خود رسید. درست است که تاوان اشتباه خود را دادیم، اما ۸ سال زندگی در چنین شرایطی واقعا طاقت فرسا بود، اما با آمدنتان جوانه‌های امید به دل‌ها بازگشت لذا انتظارات بسیار بالاست.

۴- زیبایی کار شما این است که با دولت قبل و عملکردهایش ظاهرا کاری ندارید. مثل انسان‌های بزرگوار گله کذاری نمی‌کنید و مشغول کار هستید. مدت زمان زیادی نمی‌گذرد که دولت روحانی خاتمه یافته و روش مالوف فرافکنی در سوء مدیریت و فقدان کارآمدیش را به گردن دولت‌های قبل و یا جریانات رقیب می‌انداخت و خود را از مطالبه گری ملت خلاص می‌کرد، اما دولت جنابتان بدون استفاده از این روش البته مذموم در حال کار است و صد البته قبول داریم که وسعت سوء تدبیر‌های دولت روحانی چنان وسعتی دارد که از حد تصور خارج است لاکن توصیه برادرانه ما به شما این است که: از بکارگیری عناصری که در دولت قبل میزان توانایی خود را نشان داده اند خودداری فرمایید که هم کارتان را به سرانجام نمی‌رسانند و هم اینکه بدنه اجتماعی حامیتان و مردم کوچه و خیابان را بکل ناامید می‌سازند.

البته نباید ار تخصص و مدیریت افراد براحتی گذشت، اما باور داریم که باید در دولت خدمتگزار دوزیستان سیاسی امکان حیات سیاسی مجدد نداشته باشند که هم انتظار استمرار بهره مندی‌های نجومی خود را دارند و هم اینکه ناتوان از رساندن شاخص‌های دولتتان به حد نصاب مورد نظربرای خدمتگزاری و آبادانی کشور هستند ایشان اگر خائن نباشند خدمتگراز شش دانگ هم نیستند، اما باید آنان را ماشین‌هایی تصور کرد که باید فقط کار از آن‌ها کشید و مواظب بود که از خط خارج نشوند.

امروز شما کار سختی پیش رو دارید هم باید زمین سوخته دولت‌های ماقبل خود را آباد کنید و هم اینکه چرخ‌های اقتصادی و اجتماعی ایران را به جایگاه حقیقی آن که یکی از سردمداران تمدن بشری است برسانید، اما بدانید این انتظارات بالا نه بی برنامه و بدون هدف ایجاد شده و نه همه آنانی که دور و بر شما در آشکار و پنهان حضور دارند همگی در سنگر شما و مدافع شما هستند باید مواظب دو زیستان سیاسی باشید که در خفا با رقیبان شما نرد عشق و دوستی می‌بازند و در آشکار نقد گذشته می‌کنند و خود را مدافع تغییر و تحول مثبت و برنامه‌های مد نظر شما نشان می‌دهند. ما مردم صبر داریم و باور به اهداف شما لاکن نگران هم هستیم نگرانی از برخی انتصابات در مسئولیت‌های کلان کشور که امید است در ایتدای راه این نگرانی‌ها مرتفع و راه کاری برای کنترل سلامت مالی و فکری همراهانتان تعبیه و تدبیر فرمایید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها