أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۲۵۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
گفت‌و‌گو|
عضو کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس بابیان اینکه تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان یکی از چالش‌های اصلی نظام اقتصادی ماست، گفت: باید موضوع یارانه‌های پنهان در کشور موردتوجه قرار گیرد.
به گزارش پایگاه 598، علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تعیین تکلیف یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین که رهبر حکیم انقلاب در بخشی از بیانات‌شان در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم به آن اشاره کردند، اظهار داشت: با توجه به ارزش اقتصادی محصولات و فرآورده‌هایی که در حوزه انرژی توزیع می‌شوند، مشخص است که مقایسه قیمت عرضه آن‌ها در داخل کشور با قیمت‌های جهانی، ما را به رقم یارانه‌ای که به آنان تعلق می‌گیرد، می‌رساند.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد‌هایی که وجود دارد رقم یارانه‌های پنهان بسیار بزرگ است، ادامه داد: مطابق با گزارش چند سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، رقم یارانه‌های پنهان ما بیش از یک میلیون میلیارد تومان بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین باید موضوع یارانه های پنهان در کشور مورد توجه قرار گیرد.

کریمی گفت: یارانه‌های بدون حساب و کتاب چند ضرر بزرگ دارد و در وهله اول باعث می‌شود که در زمینه مصرف این کالاها اسراف شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث قاچاق این محصولات هم موضوع دیگر است و در مرز‌ها انجام می‌شود و شاهدیم که در حوزه انرژی، دارو و فرآورده‌های نفتی، قاچاق صورت می‌گیرد.

کریمی اظهار داشت: در عرصه تولید و توزیع این کالا‌ها هم مشکلاتی وجود دارد. باید حتما این موضوع تعیین تکلیف شود و تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان یکی از چالش‌های اصلی نظام اقتصادی ماست.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها