يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۱۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۷ مهر ۱۴۰۰
روزنامه بارسایی در جلد امروز خود با کنایه از باخت عجیب رئال مادرید در خانه مقابل نماینده مولداوی نوشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، شب گذشته در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در خانه مقابل تیم گمنامِ «شریف تیراسپول» به شکست ۲ بر یک رسید تا دنیا محو تماشای این سوپرایز در فوتبال اروپا شود.

تیم شریف که ۲۴ سال است تاسیس شده توانست مقابل پرافتخارترین تیم اروپا قد علم کند و با یک نمایش دیدنی بینی آنها را به خاک بمالد. آنها برای اولین بار است که به این رقابت رسیده‌اند و شب گذشته توانستند نمایش جالبی از خود به ثبت رسانند.

روزنامه بارسایی موندو دپورتیوو به جای اینکه دیدار مهم بارسلونا مقابل بنفیکا در بازی امشب را به تیتر اصلی جلد خود بدل سازد از باخت رئال مادرید نوشت و به شدت از شکست آنها خوشحالی کرد. 

موندو تیتر جالبی را نیز به روی جلد برد و با عنوان «بازداشت شده» از باخت مادریدی‌ها مقابل کلانترهای مولداوی صحبت کنید. (کلمه «sheriff» در انگلیسی به معنی کلانتر است و آرم این باشگاه به شکل ستاره است)

تیتر روزنامه بارسایی پس از شکست عجیب رئال +عکس

مارکای مادرید از شکست رئال و پیروزی دراماتیک اتلتیکو در ثانیه‌های پایانی نوشت و تیتر جالب و زیبایی با مفهوم «برد و باخت» به روی جلد برد.

مارکا برای رئال تیتر «Batacazo» را استفاده کرد که به معنای «شکست غیرمنتظره» است. لغت نامه آکسفورد البته نوشت که این کلمه با عبارت «ضربه‌ای شدید که یک شخص هنگام برخورد به زمین حس می‌کند» نیز تعریف می‌شود. مارکا با زیبایی تمام از شکست غیرمنتظره ، عجیب و سخت مادرید نوشت و پس از آن به اتلتیکو رسید.

تیتر روزنامه بارسایی پس از شکست عجیب رئال +عکس

این روزنامه مشهور اسپانیایی‌ها برای برد اتلتیکو از واژه «Subidon» استفاده کرد که به معنی رسیدن به چیزی در لحظات پایانی به همراه استرس است که اصلا طرف مقابل را مجبور می‌کند که به درخواستش عمل کند.

اتلتیکومادرید در دیدار مقابل میلان در دقیقه ۲۰ گل خورد ولی با اخراج «کسیه» در دقیقه ۲۹ توانست با یک یار بیشتر توپ و میدان در دست بگیرد. این تیم اصلا نتوانست راهی به دروازه میلان پیدا کند تا اینکه در دقیقه ۸۴ با گلزنی گریزمان به تساوی رسید و در دقیقه ۷+۹۰ با خطای هند بازیکن میلان به یک پنالتی و با گل سوارز به یک گل دست یافت و توانست اولین پیروزی خود را جشن بگیرد.

آ.اس با تیتر «شریف قانون خودش را وضع کرد» از برد کلانترهای مولداوی در سانتیاگو برنابئو نوشت. آ.اس البته از شوت‌های بی‌ثمر شاگردان آنچلوتی نیز صحبت کرد زیرا این تیم شب گذشته ۳۱ شوت به سمت دروازه شریف زد ولی آخر سر با یک پنالتی به گل رسید.

تیتر روزنامه بارسایی پس از شکست عجیب رئال +عکس

امشب در لیگ قهرمانان اروپا از نماینده‌های اسپانیا بارسلونا دیداری حساس مقابل بنفیکا دارد. تیمی که با بازگشت «آنسو فاتی» امیدها را زنده کرده و می‌خواهد به اولین برد خود در این مسابقات دست یابد. سویا نیز در آلمان میهمان ولفسبورگ خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها