کد خبر: ۴۹۳۲۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۰۸ مهر ۱۴۰۰
برگزاری نشست صهیونیستی در اربیل، قدرت نمایی اسرائیل در منطقه میباشد یا اینکه نشانه‌ای از نزدیک شدن به پایان عمر خویش است؟

به گزارش سرویس بین الملل  پایگاه 598-علی شعبانی، مردم عراق در روز اربعین به همراه دسته‌جات حسینی با حضور در حرم آقا اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با شعارهای "کلا کلا اسرائیل" ، "کلا کلا آمریکا" و "الله الله‌اکبر، آمریکا شیطان الاکبر" انزجار خود از صلح و عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را اعلام کردند.

مردم عراق همچنین روز گذشته نیز با برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی، مخالفت صریح خود را با برقراری رژیم صهیونیستی را به گوش جهانیان رساندند.

روز جمعه برگزاری کنفرانسی در اربیل عراق توسط برخی سران عشایر آن منطقه جهت عادسازی روابط با رژیم صهیونیستی، موجی از اعتراضات گسترده از مقامات تا مردم عراق را درپی داشت. تنها پس از گذشت چند ساعت از شروع این کنفرانس، دولت عراق با صدور بیانیه‌ای، اعتراض شدید اللحن خود را به اعضای برگزارکننده این کنفرانس و همچنین دولت کردستان عراق اعلام و بیان کرد: این نشست‌ها تنها موضع افرادی را که در آنها مشارکت کرده‌اند، اعلام میکند. همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مفهوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نظر قانونی ، حقوقی و حاکمیتی در عراق مردود است و بغداد بر موضع تاریخی و ثابت در حمایت از آرمان فلسطین تاکید میکند.

پس از آن دولت کردستان عراق نیز از بی اطلاعی خود از برگزاری چنین نشستی در اربیل گفت و ابراز کرد: این نشست بدون اطلاع ، موافقت و مشارکت دولت منطقه کردستان برگزار شده و به هیچ عنوان بیانگر موضع دولت این منطقه نیست.

آیت‌الله «سید کاظم حائری» از مراجع تقلید عراق نیز این اقدام را به شدت محکوم کرد. در بخش هایی از بیانیه‌ای که از سوی دفتر وی منتشر شده آمده است: «ما در سالروز اربعین سید آزادگان امام حسین (ع) قرار داریم و میلیونها آزاده به سمت حرم شریف ایشان در حرکت هستند تا  با وی و حرکت در مسیر مقدسش، تجدید بیعت کنند». ایشان همچنین بیان کردند:« این در حالی است که گروهی از خائنان در اربیل گرد هم جمع شدند تا نشست عادی‌سازی روابط با اسرائیل را برگزار کنند. ما به شدت، این اقدام خائنانه را که با هدف مشروعیت بخشی به این رژیم غاصب، جنایتکار، قانل زنان و کودکان و بی‌گناه، صورت می‌گیرد، محکوم می‌کنیم».

در این حال پارلمان عراق نیز از فشار خود برای بازداشت شرکت کنندگان نشست سازش استفاده کرد. نماینده فراکسیون پارلمانی بدر گفت که نمایندگان پارلمان عراق قصد دارند با اعمال فشار، اربیل را مجبور کنند تا افراد حاضر در نشست صهیونیستی اخیر را به بغداد تحویل دهند.

دست و پا زدن های اسرائیل در واپسین لحظات عمر خود

دولت عراق نیز آرام ننشست و در پی تحقیقات خود ابتدا «وسام الحردان» رئیس حزب صحوه العراق را بدلیل حضور دراین نشست و پس از آن کارمند وزارت فرهنگ عراق را بخاطر  حضور و همچنین قرائت بیانیه پایانی این نشست و دعوت به عادی سازی روابط با تل‌آویو، برکنار کرد.

اما این اعتراضات باعث خشم و عصبانیت دیگر چهره‌های سیاسی عراق همچون «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی، «سیدعمار حکیم» رهبر گروه حکمت ملی عراق، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و همچنین دیگر گروه‌های اهل تسنن و تشیع عراق شد.

چندی پیش «افرایم سنه» معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در دانشکده «نتنیا» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت: عقب نشینی آمریکا از منطقه عواقب خطرناکی را برای اسرائیل بدنبال خواهد داشت. این مقام سابق صهیونیستی اعلام داشت که اسرائیل بایستی ایجاد یک اتحاد دفاع هوایی در منطقه باشد تا بتواند خلا آ»ریکا را در برابر موشک و هواپیماهای بدون سرنشین پُر کند.

در واقع شکست آمریکا در منطقه و نزدیک شدن اسرائیل به لحظه پایان عمر خود را به وضوح میتوان دید. چنین اقداماتی تنها دست و پا زدن های اسرائیل در واپسین لحظات عمر خویش است. به گفته کارشناسان صهیونیستی، آنها دست به دامان کشورهای منطقه شده‌اند تا بتوانند به نحوی از زوال و نابودی اسرائیل جلوگیری کنند. اوضاع اسرائیل به حدی وخیم است که نتنها رسانه‌های صهیونیستی بلکه نخست وزیر این رژیم هم توان سکوت و کتمان حقیقت را ندارد.

چندی پیش «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیان کرد: اسرائیل توسط حزب الله، شبه نظامیان شیعی، جهاد اسلامی، وحماس در برگرفته شده است. او همچنین بیان کرد نقطه مشترک همه این گروه‌ها نابودی اسرائیل و حمایت از سوی ایران میباشد. ایران متحدان خود در عراق، سوریه و لبنان را در منطقه به صدها و شاید هزاران پهپاد تجهیز کرده است. ایران در حال تصرف آسمان خاورمیانه است.

همچنین «عماد جاد» رئیس سابق تحریریه مجله "برگزیده های اسرائیل" در گفتگو با شبکه الحدث اذعان داشت: ایران با رونمایی تدریجی از توان خود موجب بازدارندگی و ایجاد ترس در اسرائیل و هم‌پیمانان عربی آن شده است. ایران کاملا آماده برای مقابله با اسرائیل است و در صورت حمله اسرائیل منطقه را ویران خواهد کرد. در صورت بروز جنگ تمامی این کشورها در تیررس موشک‌هایی نه از جانب ایران! بلکه از سمت حوثی ها، لبنان، عراق و سوریه خواهند بود.

سناریوی ایران این است که منطقه را از طریق شبه نطامیان خود تحت تسلط خود درآورد.پس یا منطقه باید بطور کامل تحویل ایران شود یا اگر به آن حمله کردید منتظر به آتش کشیده شدن کل منطقه باشید، چراکه ایران تمامی کشورهای عربی را از شمال و جنوب تا شرق احاطه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها