کد خبر: ۴۹۳۴۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۱ مهر ۱۴۰۰
در دومین روز مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲ آزادکار کشورمان در فینال رقابت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، با برگزاری مسابقات جهانی کشتی آزاد در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم، حسن یزدانی و امیرحسین زارع راهی فینال شدند که این مرحله یکشنبه شب در اسلو نروژ برگزار خواهد شد. حسن یزدانی در فینال با دیوید تیلور و امیرحسین زارع با گنو پتریاشویلی روبه‌رو خواهند شد.

در زیر نگاهی به حریفان یزدانی و زارع می‌اندازیم:

چهارمین رویارویی مرد جادویی و  بولدوزر 

مصاف حسن یزدانی و دیوید تیلور بنا به اعلام بسیاری از اهالی فن یک مبارزه حساس به شمار می‌رود. یزدانی و تیلور طبق پیش‌بینی کارشناسان راهی فینال شدند تا چهارمین تقابل مدال‌آوران المپیک این بار  در نروژ  رقم بخورد. این دو کشتی‌گیر آخرین بار در بازی‌های المپیک توکیو مقابل هم صف‌آرایی کردند که در ۲۰ ثانیه پایانی حسن یزدانی مسابقه را واگذار کرد و نقره گرفت.

یزدانی پیش از این هم ۲ بار دیگر مقابل تیلور شکست خورده بود اما کارشناسان و پیشکسوتان کشتی بر این باور هستند یزدانی با آمادگی کامل راهی نروژ شده و این بار او پیروز این مبارزه دراماتیک خواهد بود.

سرشاخ غول‌های کشتی جهان در فینال/ روز انتقام ایرانی‌ها فرارسید

منصور برزگر از پیشکسوتان کشتی در گفت‌وگو با فارس، درباره این جدال حساس گفت: اگر مربیان بتوانند روی حرکات او کار کنند یزدانی می‌تواند برنده این مسابقه باشد. مطمئنم این اتفاق می‌افتد اما چطوری نمی‌دانم.

احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد هم در این باره گفته بود: حسن یزدانی برای این مسابقات با برنامه‌ است و بهترین شرایط روحی و بدنی را دارد. او با تمریناتی که داشته آماده‌تر از قبل است و حتما در مبارزه با تیلور بهتر از قبل خواهد بود. 

زارع انتقام المپیک را می‌گیرد؟ 

گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر آزادکار اهل گرجستان است که تاکنون ۳ مدال طلا در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، یک مدال نقره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و یک مدال برنز در المپیک ۲۰۱۶ ریو به دست آورده‌ است.

امیرحسین زارع و پتریاشویلی آخرین بار در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف هم رفتند که نماینده گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ پیروز شد. این دو کشتی‌گیر یکشنبه شب برای دومین بار با هم روبه‌رو خواهند شد.

سرشاخ غول‌های کشتی جهان در فینال/ روز انتقام ایرانی‌ها فرارسید

پتریاشویلی پیش از این مقابل نماینده دیگری از کشورمان قرار گرفته است. وی در دور سوم بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل کمیل قاسمی شکست خورد و به مدال برنز دست پیدا کرد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها