أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۳۵۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کشتی آزاد قهرمانی جهان|
تیم ایران در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ با کسب ۳ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز به مقام سوم دست یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رقابت‌های کشتی آزاد رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2021 طی روزهای 10 لغایت 13 مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، کامران قاسم پور در وزن 92 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن 65 کیلوگرم و محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال دست یافت.
در رده بندی تیمی نیز تیم ایران با 162 امتیاز به عنوان سوم دست یافت و تیم های روسیه با 173 و آمریکا با 165 امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر جوزپه ویلارو از اکوادور را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه 7 بر 6 از سد آریان تسیوترین از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سرلک در این مرحله سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه را با نتیجه 7 بر 4 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 3 مقابل توماس گیلمان دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از آمریکا مغلوب و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن با نتیجه 9 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 13 بر 3 مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 علیبک عثمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در یک غافلگیری با نتیجه 14 بر 4 مغلوب با ژاگیر شاخیف قهرمان اروپا از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر جینتارو موتویاما دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 2 از سد نیکولای گراحمز از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. الهی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر 8 مغلوب شد و با توجه به پیروزی این کشتی گیر مقابل حریف روس در دیدار نیمه نهایی، الهی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه در یک کشتی نزدیک با نتیجه 6بر 5 مغلوب آرمان آندراسیان از ارمنستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 12 بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 10 بر 1 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 4 آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله با نتیجه 6 بر 5 از سد  نیکا کنتچادزه دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از گرجستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 1 مغلوب جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و طلسم شکست این کشتی گیر را شکست و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد آندریل ولاوسف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 1 ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قاسم پور در این مرحله در یک کشتی نفس گیر مقابل جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل ماگومد کوربانوف قهرمان اروپا از روسیه را با نتیجه از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر الیزبار اودیکادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر رادو لیفتر از مولداوی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 1 علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله به مصاف کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا رفت اما در یک کشتی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه 9 بر 2 گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و پس از 32 سال و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.
رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- توماس گیلمان (آمریکا) 2- علیرضا سرلک (ایران) 3- هورست لهر (آلمان) و آریان تسیوترین (بلاروس)
61 کیلوگرم: 1- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) 2- داتون فیکس (آمریکا) 3- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) ... 11- رحمان عموزاد (ایران)
65 کیلوگرم: 1- ژاگیر شاخیف (روسیه) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) و علیبک عثمان اف (قرقیزستان)
70 کیلوگرم: 1- ماگومدمراد گادجیف (لهستان) 2- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) 3- ژربایف یوگنی (روسیه) و زورابی یاکوبیشویلی (گرجستان) ... 8- عرفان الهی (ایران)
74 کیلوگرم: 1- کایل داک (آمریکا) 2- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) 3- فضلی اریلماز (ترکیه) و تیمور بیژویف (روسیه) ... 8- یونس امامی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- جردن باروز (آمریکا) 2- محمد نخودی (ایران) 3- نیکا کنتچادزه (گرجستان) و رادیک والیف (روسیه)
86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- دیوید تیلور (آمریکا) 3- آرتور نایفونوف (روسیه) و ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)
92 کیلوگرم: 1- کامران قاسم‌پور (ایران) 2- ماگومد کوربانوف (روسیه) 3- عثمان نورماگومدوف (آذربایجان) و جی دن کاکس (آمریکا)
97 کیلوگرم: 1- عبدالرشید سعداله یف (روسیه) 2- کایل اسنایدر (آمریکا) 3-  مجتبی گلیج و ماحامد زاکاریف (اوکراین)
125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- طاها آکگول (ترکیه) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

رده بندی تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر است: 1- روسیه 173 امتیاز 2- آمریکا 168 امتیاز 3- ایران 162 امتیاز 4- گرجستان 68 امتیاز 5- ترکیه 58 امتیاز 6- مغولستان 56 امتیاز 7- بلاروس 45 امتیاز 8- آذربایجان 42 امتیاز 9- لهستان 39 امتیاز 10- ارمنستان 39 امتیاز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها