أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۴۰۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۲۱ مهر ۱۴۰۰
در تعطیلات پایان ماه صفر، میانگین مصرف بنزین به ۹۰ میلیون لیتر در روز رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، کم‌کم زمزمه حذف دورکاری‌ها و بازگشت ۱۰۰ درصدی کارکنان به مشاغل به گوش می‌رسد و در ایام تعطیل نیز جاده‌ها خودروهای بیشتری به خود می‌بینند.

همین موضوع افزایش مصرف بنزین را به دنبال خواهد داشت. افزایش مصرفی که به نظر می‌رسد آغاز شده و ایرانی‌ها در حالی در ۶ ماهه نخست امسال و هم‌زمان با شرایط قرمز کرونایی، روزانه ۸۵ میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌اند که این عدد برای ۶ ماهه نخست سال ۹۹، حدود ۷۴.۵ میلیون لیتر بوده است و حکایت از رشدی ۱۴ درصدی دارد.

این روند رشد البته ادامه‌دار بوده و هفته گذشته همزمان با تعطیلات پایان ماه صفر، میانگین مصرف بنزین به ۹۰ میلیون لیتر در روز رسیده است که می‌تواند زنگ خطری برای صادرات بنزین ایران باشد.

ادامه روند کنونی مصرف در صورت رفع محدودیت‌های کرونا می‌تواند مصرف بنزین در کشور را به‌شدت افزایش دهد. موضوعی که ایران را از دایره صادرکنندگان بنزین خارج کرده و حتی تا ۲ سال آینده دوباره به واردکننده بنزین تبدیل کند.

البته با اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد. با این حال در کنار اصلاح الگوی مصرف باید افزایش مصرف سی. ان. جی را نیز در دستور کار قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها