أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۶۵۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌هایی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۹ استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور فعال است. امروز بارندگی، وزش باد شدید موقتی، گاهی رعدوبرق برای استان‌های خوزستان، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ کرمانشاه،‌ غرب خلیج‌فارس، تهران، کرج، قزوین، اصفهان و زنجان پیش بینی شده است.

فردا دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده بارش‌ها به استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی، مناطق جنوبی گیلان، مازندران، برخی مناطق یزد و شمال فارس کشیده خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود. روز سه شنبه در شمال‌شرق، شرق و مناطق مرکزی کشور، چهارشنبه در شمال شرق و سواحل دریای خزر و روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

امروز غرب خلیج‌فارس نیز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ : لرستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، غرب اصفهان، شمال فارس، جنوب کردستان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ : شمال کردستان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان، قم، البرز، تهران، اصفهان و یزد.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیلها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید و کولاک برف در جاده های کوهستانی، در نواحی مستعد بارش تگرگ، احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و مجهز کردن خودروها به لوازم ایمنی، حرارتی و سوخت، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و عدم کاشت محصولات پاییزه تا اتمام بارش.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

نوع مخاطره: بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و در ارتفاعات بارش برف.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ : کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و شمال بوشهر.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ : کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شمال فارس و جنوب کردستان.

اثر مخاطره: جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال تردد در جاده ها، کاهش دید، تاخیر و احتمال لغو در پروازها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر، پرهیز از چرای دام در ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از میزان سوخت خودرو هنگام سفر.

توصیف سامانه: ادامه پایداری در هوا

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱

نوع مخاطره: افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به ویژه در ساعات صبحگاهی.

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ : تهران، کرج، تبریز، مشهد.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ : تبریز، مشهد.

اثر مخاطره: افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک).

توصیه: پرهیز از ترددهای غیر ضروری، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها.

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج از ۱ تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و در فراساحل تا ۲ متر.

منطقه اثر: نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی.

توصیه: احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط  فعالان دریایی.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها