أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۶۶۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۰۱ آذر ۱۴۰۰
اشعه‌های ساطع شده از گوشی‌های موبایل و مودم‌های وای فای برای مادران باردار و جنین‌شان خطرناک است و باعث عقب‌ ماندگی ذهنی جنین، مشکلات رفتاری در کودک می شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری علم و فناوری؛ امروزه دسترسی به وای‌فای بسیار آسان است و با یک دستگاه کوچکی به ‌نام مودم می‌توانید از طریق گوشیهای هوشمند و لپ‌تاپ شخصی خود به وای‌فای و از طریق آن به اینترنت دسترسی داشته باشید؛ این دستگاه در عین امکان دسترسی آسان به فضای مجازی و اینترنت دارای آثار مخرب و البته پنهانی است که از طریق امواج تولیدی توسط آن به بدن انسان وارد می‌شود.

دستگاه‌های مودم با قابلیت وای‌فای نخستین بار در سال 1997 به بازار عرضه شدند که از همان زمان، دانشمندان و کارشناسان به بررسی و تحقیق در مورد آنها و امواج تولیدی آنها پرداختند؛ تحقیقات به عمل آمده نشان داد که امواج تولیدی توسط این دستگاه آثار مخربی به‌روی مغز و بدن انسان به‌خصوص در کودکان می‌گذارد. 

البته نتایج به دست آمده، در سالهای اخیر کسب نشده و مدتهاست که گزارشهای متعددی در مورد اثرات مخرب وای‌فای منتشر شده است، به‌عنوان مثال در سال 2008 یکی از کارشناسان آمریکایی مقاله‌ای با عنوان «کنترل مغز توسط گوشیهای هوشمند» منتشر کرد که در آن اثرات خطرناک وای‌فای را بازگو کرده بود.

محققان می‌گویند اشعه‌های ساطع شده از گوشی‌های موبایل و مودم‌های وای فای برای مادران باردار و جنین‌شان خطرناک است. بسیاری از پزشکان بر این باورند که امواج WiFi باعث عقب‌ماندگی ذهنی جنین، مشکلات رفتاری در کودک، بیش‌فعالی و مشکل ارتباطی کودک با دیگران می‌شود و به همین دلیل توصیه شده که زنان باردار در این دوران کمتر از وسایلی مانند گوشی موبایل و لپ‌تاپ استفاده کنند و زیاد در معرض امواج وای فای قرار نگیرند.

وای‌فای چیست؟

در باور عموم این چنین جا افتاده است که امواج اینترنت وای‌فای از پرتوهای مایکروویو تشکیل می‌شود، در حالی که دستگاه‌های مجهز به وای‌فای از فرکانس‌های رادیویی برای ارتباط و انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند.

مودم‌ها، کامپیوترها، موبایل‌ها و به طور کلی تمامی دستگاه‌هایی که از اینترنت وای‌فای استفاده می‌کنند، مادامی که روشن باشند به پرتوافکنی خود ادامه می‌دهند. با توجه به این وضعیت می‌توان با تقریب خوبی گفت که ما در تمام ساعات شبانه روز در معرض امواج وای‌فای قرار داریم.

امواج مایکروویو دقیقا همان پرتوهایی هستند که ما از آن‌ها برای پخت غذا در فرهای مایکروویو استفاده می‌کنیم. زمانی که شما غذا را درون فر قرار می‌دهید و دکمه روشن کردن را می‌زنید، غذا توسط امواج مایکروویو بمباران می‌شود و همین اتفاق اصطحکاک مولکولی مواد تشکیل دهنده‌ها را به شدت بالا می‌برد که باعث افزایش دما و گرم شدن غذا می‌شود. چیزی که ما اصطلاحا آن را به عنوان اثر حرارتی یا اثر گرمایی می‌شناسیم.

تحقیقات دانشمندان

به عقیده دانشمندان، سردرد، خستگی، استرس، افسردگی، مشکلات گوارشی، اختلال خواب و اختلال در عملکرد مغز و حافظه از جمله عوارضی هستند که امواج وای فای باعث و بانی آن‌ها می‌شوند.

1. بی خوابی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی کار کردن با گوشی و چرخیدن در اینترنت، خواب از سرتان می‌پرد. مطالعات این دانشمند آمریکایی نشان می‌دهد که امواج وای فای باعث اختلال در خواب افراد می‌شود. بنابراین توصیه شده که در ساعت‌های پایانی شب که برای خواب آماده شده‌اید به سراغ اینترنت نروید و خود را از امواج وای فای دور کنید.

2. اختلال در رشد و ترمیم سلول‌ها

دانشمندان، تعدادی گیاه را در اتاقی بدون وای فای و تعدادی را در اتاقی که امواج وای فای در آن وجود دارد قرار دادند. پس از 2 هفته، گیاهانی که در اتاق بدون وای فای بودند، بیشتر رشد کردند. این آزمایش نشان می‌دهد Wi-Fi موجب مختل شدن رشد سلول‌ها می‌شود.

3. کند شدن رشد کودکان

اشعه وای فای روی سنتز پروتدین‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود رشد کودکان به اندازه ملموسی کند شود.

 

افزایش خطر سقط جنین

برخی از محققان نیز معتقدند که امواج وای فای و اشعه‌های مغناطیسی می‌تواند خطر سقط جنین را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. محققان در اوکلند آمریکا تحقیقاتی را روی بیش از ۹۰۰ زن انجام دادند و طبق آن، زنانی که بیشتر در معرض اشعه‌ها و امواج مغناطیسی قرار داشتند، ۴۸ درصد بیشتر از بقیه در معرض خطر سقط جنین بودند.
در برخی کتاب‌های مرجع جراحی مغز و اعصاب نیز آمده است که این امواج باید به عنوان یک خطر بالقوه برای مننژیت و برخی از تومور‌ها در نظر گرفته شود.
یک جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب می‌گوید صرف استفاده از تلفن همراه و وای فای برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما این استفاده نباید از حد مجاز بیشتر شود. بسیاری از افراد وقتی زیاد از موبایل استفاده می‌کنند، دچار سردرد می‌شوند و این یعنی امواج بیش از حد مجاز روی آن‌ها تاثیر گذاشته است. زنان باردار نباید آن‌قدر از تلفن همراه و اینترنت استفاده کنند که دچار سردرد یا بی‌خوابی شوند.
 

خنثی ‌سازی اسپرم بدن مردان با امواج وای فای

در گذشته دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که حرارت ناشی از لپ‌تاپها موجب از بین رفتن اسپرم مردان می‌شود اما امروزه تحقیقات نشان می‌دهد که این موضوع تنها به این حرارت ختم نمی‌شود؛ تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که امواج ناشی از وای‌فای موجب کاهش حرکت اسپرم در بدن مردان و شکسته شدن DNA می‌شود؛ مطالعات و آزمایشهای انجام شده به‌روی بدن انسانها و حیوانات نشان می‌دهد که این امواج اثرات مخربی به‌روی اسپرم و ‌‌DNA در مردان دارند.

ناباروری در زنان

گزارشها، مطالعات و آزمایشهایی که به‌روی حیوانات انجام شده، نشان می‌دهد که برخی از طول موجهای امواج ناشی از وای‌فای موجب عدم تخم‌گذاری آنها می‌شود؛ با انجام تحقیقات بیشتر نتایجی به دست آمد که نشان می‌دهد امواج ناشی از وای‌فای، برخی از بافتهای بدن زنان و تخمدانهای آنها را ضعیف می‌کند که این موضوع امکان ناباروری در زنان را به‌شدت افزایش می‌دهد.

فاصله با امواج وای ‌فای در خانه 

امواج اینترنت وای ‌فای مانند تمام امواج رادیویی به مرور و طی کردن مسافت ضعیف‌تر می‌شوند. به طور مثال شما در فاصله ۱۰۰ متری از یک مودم، امواج بسیار کمتری نسبت به یک مودم در فاصله ۱۰ متری دریافت می‌کنید. سعی کنید دستگاه‌های دارای وای ‌فای را در محلی قرار بدهید که فاصله مناسبی با شما داشته باشند. دقت کنید که امواج وای ‌فای در خانه می‌توانند از دیوارها نیز عبور کنند. از گذاشتن مودم در اتاق خواب یا حتی نزدیک به دیوار مجاور اتاق خواب نیز تا حد امکان اجتناب کنید تا عوارض ناشی از وای ‌فای را کاهش دهید.

 

شب ها وای فای را خاموش کنید 

مطالعات نشان می دهد بزرگ ترین خطر اشعه وای فای، هنگام شب است، زیرا بازسازی سلولی، جوان سازی و سم زدایی در بدن متوقف می شود. قابل ذکر است که تولید ملاتونین می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اگر واقعا نمی توانید روتر بی سیم خود را کنار بگذارید، می توانید با نصب یک تایمر الکتریکی ساده را روی سوکت که روتر را در آن متصل می شود، طوری تنظیم کنید که در طول زمان خواب، خاموش شود.

همچنین توصیه می کنمم که تایمر مکانیکی را با یک نوار قدرت چند خروجی، که گاهی یک واحد حفاظت جریان موج نامیده می شود، ترکیب کنید. اول تمام وسایل کامپیوتری خود مان لپ تاپ، چاپگر، موس، کیبورد و تمام وسایل بیسیم خود را به نوار قدرت متصل کنید، سپس نوار قدرت را به تایمر مکانیکی متصل کنید تا به طور همزمان در ساعات تنظیم شده از قبل، خاموش شوند.

این روش دو مزیت دارد، علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و پس انداز کردن پول،موجب از بین بردن هر گونه تشعشعات الکترومغناطیسی تولید شده در این لوازم می شود.

طراحی نوار قدرت مورد استفاده باید به گونه ای باشد که علاوه بر کنترل جریان موج، برای تجهیزات با ولتاژهای بالاتر مناسب باشد.

وای فای دور

جمع‌بندی

مودم‌ها و دستگاه‌هایی مانند آن منبع انرژی بزرگی ندارند و خیلی نمی‌توانند خطرناک باشند، اما بهتر است بیشتر مراقب این موضوع باشیم و تا حد امکان مودم‌ها و گوشی های موبایل را از خود دور نگه داریم و زمان استفاده از اینترنت را نیز مدیریت کنیم.بهتر است برای کاهش میزان شدت این امواج، مودم را در محلی کم رفت و آمد و دور از اتاق خواب قرار دهید و در زمانی که به اینترنت نیاز ندارید به خصوص در شب مودم را خاموش کنید. در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کاکتوس و سیب زمینی امواج خطرناک وای فای را به خود جذب می کند اما این موضوع پایه ی علمی ندارد و عملا بی تاثیر است، تنها خاموش کردن وای فای در مواردی که به آن نیاز نیست بهترین اقدام در این رابطه می تواند باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها