أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۶۸۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۴ آذر ۱۴۰۰
تا کنون حدود ۱۰ میلیون دز واکسن کووپارس تولید شده که پنج میلیون دز آن مراحل کنترل کیفی را نیز طی کرده است و امروز تحویل وزارت بهداشت شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز پنج میلیون دز واکسن رازی کوو پارس که مراحل کنترل کیفی آن نیز طی شده است و امروز با حضور وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی برای مصرف عمومی، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد. 

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از موسسه رازی گفت: تا شهریور ماه سال آینده تولید واکسن رازی کوو پارس به ۱۰۰میلیون دز خواهد رسید.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای تولید واکسن کرونا به موسسه رازی نامهربانی شد و برای تولید واکسن منتظر دستور نماندیم‌، گفت: آمادگی داریم تا پایان دی ۲۰ میلیون دُز، تا پایان سال ۴۰ میلیون دُز و تا پایان تابستان آینده ۹۰ میلیون دُز واکسن تحویل دهیم.

فرصت برای توزیع واکسن داخلی کم بود

عین اللهی نیز در این بازدید گفت: ما خیلی تلاش کردیم که همه مردم واکسن داخلی را دریافت کنند اما وقت و فرصت برای این کار کم‌بود.

عین‌اللهی با بیان این که کرونا فاجعه‌ای ملی و جهانی بود، با اشاره به ابعاد پیک پنجم کرونا در کشور، گفت: در روز‌هایی از پیک پنجم کرونا روزانه ۵۰ هزار مبتلا، ۱۵ هزار بستری و ۸۰۰۰ هزار مریض بدحال در آی سی یو داشتیم و مرگ و میر کرونایی در این پیک به ۷۰۰ نفر رسید.

رازی کووپارس، نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی دنیا دارای دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی است که بر پایه پروتئین نوترکیب که نوین‌ترین تکنولوژی ساخت واکسن به شمار می‌آید، در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شده است.

محققان موسسه رازی همزمان با آغاز همه گیری کرونا؛ تحقیقات برای ساخت واکسن مناسب کووید ۱۹ با کم‌ترین عارضه را شروع کردند و مردادماه ۱۳۹۹ نیز تمام مدارک و مستندات لازم برای دریافت مجوز آغاز مطالعات بالینی این واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل شد و سرانجام ۱۰ اسفندماه سال گذشته فاز یک کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس آغاز شد.

واکسن کووپارس پس از سپری کردن موفقیت آمیز فاز‌های یک و دو، اکنون نیمی از فاز سوم مطالعه بالینی خود را پشت سر گذاشته است و با صدور مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه، این واکسن به سبد واکسیناسیون کووید ۱۹ کشور افزوده شد.

بیش از چهار میلیون دز دیگر از این واکسن نیز مراحل فرمولاسیون را پشت سر گذاشته و طی دو هفته آینده عملیات فیلینگ و بسته بندی آن به اتمام می‌رسد و تحت کنترل کیفیت قرار می‌گیرد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی جهان برای بیماری کووید ۱۹ است که ابتدای آبان ماه مجوز مصرف اضطراری آن از سوی معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت صادر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها