أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۶۸۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۴ آذر ۱۴۰۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت در دیدار نمایندگان مجلس با اشاره به اختصاص بیش از 57 میلیارد دلار ارز با قیمت 4200 تومان در چند سال گذشته، خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تحقق این تخصیص و برخورد قضایی با گیرندگان متخلف شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بررسی تبعات «ارز ترجیحی» و دغدغه دولت جدید پیرامون آن از جمله محورهای مورد تبادل نظر در این جلسه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اختصاص بیش از 57 میلیارد دلار ارز با قیمت 4200 تومان در چند سال گذشته، خواستار همکاری سه قوه برای بررسی فرجام تحقق این تخصیص و همچنین برخورد قانونی و قضایی با گیرندگان متخلف این منابع شد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که دولت نیازمند منابع مالی برای کمک به معیشت مردم است، بازپس‌گیری ارزی که به مصرف صحیح نرسیده است و توزیع آن بین آحاد مردم، یکی از موثرترین اقداماتی است که باید با دقت پیگیری شود.

جلیلی ضمن یادآوری راهکارهای ارائه شده به مجلس دهم و یازدهم در زمینه توزیع کالاهای هدف، روش توزیع مویرگی کالاهای اساسی در همه واحدهای تجاری (مانند سوپرمارکت‌ها و قصابی‌ها و ..) با استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه و کارت بانکی متصل به یارانه را روشی ساده و با کمترین انحراف برای رساندن منفعت مدنظر دولت به شهروندان برشمرد.

وی عنوان کرد که با ایجاد این ساختار، علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع ارزی، می‌توان بستر اجرای «طرح سبد مطلوب غذایی ایرانیان» را نیز اجرا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها