أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۶۸۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: بسیج مردمی در طول سالیان انقلاب نقش بسزایی ایفا کرده است که اوج آن را می‌توان در دوران دفاع مقدس مشاهده کرد. یکی از اقشار مختلف بسیج، عشایر دلیر و غیور جنوب کشور بودند که در کنار نیروهای نظامی به دفاع از کشور پرداختند. مرحوم آیت‌الله علی آل‌اسحاق از موسسین ستاد بسیج عشایر در دزفول در خاطرات خود درباره نقش بسیج در آغازین روزهای جنگ می‌گوید:

در آن موقعیت، بسیج بسیار کارساز بود و با کمک خدا مفید واقع شد. مقر بسیج را در مدرسه‌ای که تعطیل شده بود، قرار دادیم. اعضا از پایگاه‌های مختلف، گزارش کارشان را هر روز می‌آوردند که اکثر آن‌ها را هنوز هم دارم. اوایل جنگ، گزارش‌ها بسیار جالب بود. مثلا اینکه عراقی‌ها چند تانک دارند و تانک‌هایشان کجاست. این گزارش‌ها در تاریخ ماندگارند.

معمولا مهماتی از جمله آر.پی.جی و ... را که از ارتش خودمان به جا مانده و یا توسط آب به دور دست‌ها رفته بود، برمی‌گرداندند. هر روز چیزهای مهمی مخصوصاً اطلاعات باارزشی با خود می‌آوردند، به طوری که هر وقت با بچه‌ها به پایگاه وحدتی دزفول می‌رفتیم، از اطلاعات زمینی ما خیلی استفاده می‌کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها