يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۷۳۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۳ آذر ۱۴۰۰
معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره استانی تئاتر قم را عاملی برای همگرایی و همدلی بیشتر اعضای خانواده هنر نمایش استان عنوان کرد و گفت: ساخت پلاتو انجمن هنرهای نمایشی نیز در تالار فرهنگ و هنر آغاز شده و بخشی از نیاز هنرمندان استان را برای تمرین و اجرای گروه‌های نمایشی برطرف می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ستاد خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم، حسن دلیر اظهار کرد: برگزاری جشنواره استانی تئاتر یکی از خواسته‌های مهم هنرمندان استان بود که خوشبختانه با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و همراهی پیشکسوتان و اعضای خانواده هنر تئاتر محقق شد.

وی، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای جدید در حوزه نمایش عنوان کرد و افزود: امسال هنرجویان جوان در بیشتر آثار راه‌یافته بخش مسابقه دیده می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد که جشنواره به هدف خود نزدیک شده است.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: خوشبختانه رویش‌های جدید هنر نمایش قم در حال کسب تجربه از پیشکسوتان این عرصه هستند که آینده روشنی را برای تئاتر قم ترسیم می‌کند.

دلیر همچنین برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم را عامل همگرایی و همدلی بیشتر اعضای خانواده هنر نمایش دانست و گفت: امیدواریم هرچه سریعتر با تکمیل زنجیره واکسیناسیون، سالن‌های تئاتر بدون وقفه و تعطیلی از علاقه‌مندان به هنر نمایش در اجراهای عمومی میزبانی کنند.

وی، حمایت از گروه‌های نمایشی جهت تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: خوشبختانه امسال هنرمندان استان چند اثر با موضوع دفاع مقدس تولید کردند و چهار اثر از هشت نمایش راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره به این موضوع ارزشی اختصاص دارد.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان اشاره کرد و افزود: در هفته دفاع مقدس نیز هنرمندان استان مشارکت خوبی در تولید نمایش‌های خیابانی این جشنواره با موضوع ایثار و شهادت داشتند.

دلیر با اشاره به حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجمن هنرهای نمایشی قم، گفت: سالانه از محل تفاهم‌نامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبارات مالی به این انجمن اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: همچنین با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ساخت پلاتو انجمن هنرهای نمایشی در تالار فرهنگ و هنر آغاز شده است و این پلاتو می‌تواند علاوه بر تقویت زیرساخت‌های هنر نمایش، بخشی از نیاز هنرمندان استان را برای تمرین و اجرای گروه‌های نمایشی برطرف کند.

خاطرنشان می‌شود بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن هنرهای نمایشی استان قم و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کنگره ملی شهدای قم و سازمان بسیج هنرمندان قم در روزهای ۹ تا ۱۲ آذرماه برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها